اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حذف دستورالعمل 24 صفحه‏‌ای ایجاد یک واحد صنعتی

افخمی‌راد: فرایند ارائه مجوزها در کشور ساده شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حذف دستورالعمل 24 صفحه‏‌ای در زمینه ایجاد یک واحد صنعتی و تبدیل آن به دستورالعمل چهار صفحه‏‌ای گفت: باید فرایند ارائه مجوزها در کشور ساده شود.

افخمی‌راد: فرایند ارائه مجوزها در کشور ساده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ولی‏الله افخمی‌راد ظهر امروز در مراسم روز ملی صادرات اظهار داشت: صادرکنندگان پیش‌قراولان صحنه اقتصادی کشور محسوب می‏شوند.

وی با اشاره به اینکه همه کسانی که در زمینه صادرات فعالیت می‏‌کنند قابل تقدیر هستند، تصریح کرد: برخی از دلایل کاهش و یا افزایش آمار صادراتی مسائلی است که کشور با آن مواجه می‏‌شود اما برخی از مسائل موجود به دلیل تصمیماتی است که دولت در بخش صادرات می‏‌گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اگر اقدامی در مسیر عقلانی و منطقی حرکت کند این اقدام یک کار رو به رشد و موفق خواهد بود، اضافه کرد: اگر اقدامی از روی برداشت‎های شخصی انجام شود پستی و بلندی‎های زیادی را در آمارهای مربوط به آن مشاهده می‏‌کنیم.

افخمی‌راد با بیان اینکه اگر نرخ ارز یکسان شود تعهد در کنار آن معنایی ندارد، افزود: اگر هر چیزی بر اساس عرف خود حرکت کرده و پیش رود دلیلی برای برقراری مشوق‎ها و یا محدودیت‏‌ها وجود ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در دولت و تدبیر امید تصمیم داریم هر فعالیت غیرضروری حذف شود، ادامه داد: در حال حاضر رتبه کسب و کار در کشور ایران مناسب نیست و باید در این زمینه‎ها به صورت علمی و منطقی عمل کرد.

وی با بیان اینکه حذف دستورالعمل 24 صفحه‏‌ای در زمینه ایجاد یک واحد صنعتی و تبدیل آن به دستورالعمل چهار صفحه‏ای یکی از نخستین اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور بوده است، اذعان داشت: مقررات اضافه و غیرضروری از این دستورالعمل‎ها حذف شده است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه باید جواز تاسیس به قدری بی‌ارزش باشد که اگر کسی بخواهد واحد تولیدی ایجاد کند این جواز را در حد یک کاغذ ساده بداند، یادآور شد: باید فرایند ارائه مجوزها در کشور ساده شود.

افخمی‌راد با اشاره به اینکه صدور کارت بازرگانی توسط اتاق بازرگانی صورت می‏‌گیرد و نیازی به امضا و تایید وزارت ندارد، افزود: باید در بخش صادرات مسیرها برای فعالان هموار شود.

*حرف نخست در تجارت را روابط خارجی می‏‌زند

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در مسیر تجارت خارجی، روابط خارجی حرف نخست را می‏زند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که جایگاه کشور یک جایگاه پذیرفته شده نباشد کار کردن در این عرصه مشکل می‏‌شود.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد از صادرات سال گذشته کشور بدون احتساب میعانات گازی به سه کشور عراق، چین و امارات بوده است، ادامه داد: اگر اقتصاد ما ضعیف باشد جایگاه قابل قبولی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/73006/ع40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول