اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اعلام کرد

سهم 6 درصدی ارزش صادرات خراسان رضوی در نیمه نخست سال‌جاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: حدود شش درصد ارزش صادرات کشور در نیمه نخست سال‌جاری متعلق به این استان بوده است.

سهم 6 درصدی ارزش صادرات خراسان رضوی در نیمه نخست سال‌جاری

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، ناصر فخرموحدی اظهار داشت: در 6 ماهه اول سال 92، بیش از یک میلیون تن کالا به ارزش 835 میلیون دلار از استان به کشورهای دیگر صادر شده که از نظر وزنی، سه درصد و از نظر ارزشی 5.7 درصد کل صادرات کشور را شامل می‌شود.

وی افزود: استان خراسان رضوی با 9611 هزار تن صادرات تولید نهایی به ارزش 961 میلیون دلار در 6 ماهه نخست سال‌جاری، نسبت به نیمه اول سال گذشته رتبه خود را در صادرات بر اساس تولید نهایی حفظ نموده و پس از استان‌های تهران و اصفهان قرار گرفته است.

وی یادآور شد: با توجه به هدف‌گذاری 2 هزار و 100 میلیون دلاری صادرات برای استان خراسان رضوی، این امر تاکنون 87 درصد تحقق یافته است.

فخرموحدی تصریح کرد: گمرک مشهد با احتساب سهم 11 درصد در وزن و 22 درصد در ارزش صادرات استان رتبه اول و گمرک دوغارون با سهم 82 درصد از وزن و 14 درصد از ارزش کل صادرات تجاری، رتبه بعدی را در میان گمرکات استان به خود اختصاص داده است.

وی به رشد 345 درصدی تجارت چمدانی در این مدت اشاره کرد و گفت: در مدت مذکور، 21 میلیون و 526 هزار دلار کالا از استان از طریق مرزهای باجگیران، لطف آباد و سرخس به صورت چمدانی، به کشورهای CIS صادر شده است.

وی اظهار داشت: زعفران، میله آهنی یا فولادی، سیمان، انواع نان و خمیر، رنگ و ورنی، شیرینی و شکلات، رب گوجه فرنگی، لوله و شیلنگ، سیم مسی و کف پوش‌ها، 10 قلم عمده کالاهای صادراتی استان هستند که عمدتا به کشورهای افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان، امارات، عراق، قزاقستان، قرقیزستان، اسپانیا، ازبکستان و چین صادر شده‌اند.

انتهای پیام/2202/ر/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول