اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پیاده‌روهای زنجان در تسخیر اتومبیل‌ها

پیاده‌روهای زنجان به مکانی برای توقف و جولان اتومبیل‌ها تبدیل شده و این مساله عبور و مرور را برای مردم و به ویژه دانش‌آموزان خردسال با مشکل مواجه کرده است.

پیاده‌روهای زنجان در تسخیر اتومبیل‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، با کمی قدم زدن در سطح شهر متوجه هجوم اتومبیل‌های شخصی به هر جایی از شهر می‌شوی حتی به پیاده‌روها به گونه‌ای که عبور و مرور شهروندان زنجانی در تداخل با آن قرار می‌گیرد و موجب سلب آرامش و حتی به خطر افتادن سلامت آنان می‌شود.

در بسیاری از مواقع برخی از کسب و کارها نیز بر هجوم اتومبیل‌ها به داخل پیاده‌رو‌ها و حتی داخل کوچه‌ها تاثیر‌گذار هستند و در این بین موجب تشدید این موضوع می‌شوند.

با توسعه شهر زنجان و روند افزایش اتومبیل در سطح شهر مشکلات زیادی برای شهروندان به وجود آمده است، شاید حضور اتومبیل در زندگی انسان دارای وجوه بسیار مثبتی بوده است اما نباید از مشکلات آن نیز به سادگی گذشت. طی سال‌های اخیر ترافیک معضلی بوده است که شهروندان زنجانی همواره از تشدید آن گلایه داشته‌اند و امروز نیز بر بی‌قانونی رانندگان در پارک و حضور اتومبیل‌هایشان در هر جایی گلایه دارند.

هجوم اتومبیل شخصی به پیاده‌روها مصداق بارز نقض حقوق شهروندان است و نمی‌توان نسبت به آن بی‌توجه بود. پیاده‌رو مکانی برای تردد عابدین پیاده در کمال آرامش است و در این بین نباید موجب سلب آسایش شهروندان شد.

نکته پر اهمیت این است که در بین شهروندان کودکان و خردسالان و همچنین افراد میانسال و کهنسالی هستند که قصد تردد راحت در پیاده‌روها را دارند که با حضور اتومبیل‌های شخصی در آن دچار مشکل شده و مجبورند از خیابان تردد کنند و در این بین باید پرسید اگر در زمان تردد یک کودک یا فرد کهنسال از خیابان تصادفی رخ دهد چه کسی پاسخگو است؟

در بسیاری از مواقع برخی از موضوعات به ظاهر ساده موجب سلب آسایش و آرامش شهروندان می‌شود و مسئولین و شهروندان نباید از آن به راحتی عبور کنند و باید نسبت به آن حساسیت لازم وجود داشته باشد.

پارک اتومبیل‌های شخصی در داخل پیاده‌رو و  ایجاد مزاحمت برای تردد عابرین برخی از مشاغل نیز بر این مشکلات افزوده‌اند و به دلیل کسب و کار خود حقوق شهروندان را تضییع می‌کنند که می‌توان به برخی از نمایشگاه‌های اتومبیل اشاره کرد.

متخصصین شهری در سطح دنیا همواره بر طراحی پیاده‌رو و پیاده‌راه‌های مناسب برای شهروندان تاکید دارند و نسبت به طراحی و اجرای مناسب آن اهتمام جدی وجود دارد. این پیاده‌رو‌ها و پیاده‌راه‌ها، محلی برای تعاملات اجتماعی و نزدیکی شهروندان است که مورد تاکید قرار می‌گیرد. از این‌رو توجه به حقوق شهروندان در معابر شهری زنجان و ایجاد فضایی آرام برای آنان ضروری است و باید نسبت به این موضوع تاکید زیادی صورت گیرد.

رعایت حقوق شهروندی در سطح شهر یکی از مهم‌ترین موضوعات مدیریت شهری است و باید به شکل جدی‌تری به آن نگریسته شود. شهر زنجان با انبوهی از مشکلات در حوزه شهری مواجه است که طرح این موضوع نیز یکی از مشکلات محسوب می‌شود که باید در کنار سایر مشکلات بزرگ و کوچک مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

..............................

گزارش از: احمد اسدی

.............................

انتهای پیام/73007/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول