اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان خبر داد

پرداخت 4 میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان زنجانی

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان از پرداخت 4 میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان زنجانی خبر داد.

پرداخت 4 میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان زنجانی

اصغر پناهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از رویکردهای کمیته امداد امام خمینی در توانمندسازی مددجویان اشتغالزایی برای آنها است.

با اشاره به اینکه اشتغالزایی برای مددجویان با اجرای طرح‌های اشتغال صورت می‌گیرد،‌ اضافه کرد: طرح‌های اشتغال کمیته امداد در رشته‌های شغلی مختلف اجرایی می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان با بیان اینکه طرح‌های اشتغال کمیته امداد اغلب در رشته‌های دامپروری، کشاورزی، دامپروری و مشاغل خانگی اجرایی می‌شود، افزود: طرح‌های مذکور با در نظر گرفتن توانایی و استعدادهای مددجویان اجرایی می‌شود.

این مسئول در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط این نهاد طی نیمه نخست سال‌جاری در راستای تحقق شعار حماسه سیاسی مقام معظم رهبری اذعان داشت: در مدت مذکور 4 میلیارد و 300 میلیون ریال وام خودکفایی به 637 مددجوی زنجانی پرداخت شده است.

پناهی با مثبت ارزیابی کردن اجرای طرح‌های اشتغال و همچنین اشتغالزایی برای مددجویان تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات موثر و مثبت انجام شده توسط امداد در بحث اشتغال مددجویان بسیاری از خانواده‌های مددجو که روزی تحت حمایت این نهاد بودند، توانمند شده و توانایی اداره زندگی خود را به صورت مستقل به دست آورده‌اند.

*آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به 500 مددجوی زنجانی

این مسئول در ادامه از آموزش مهارت‌های فنی به مددجویان خبر داد و اعلام کرد: آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته امداد امام خمینی در توانمندسازی آنها است.

وی با بیان اینکه آموزش مددجویان جهت اجرای موفق طرح‌های اشتغالزایی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در صورتی که مددجویان اطلاعات و مهارت کافی را در زمینه یک رشته شغلی نداشته باشند، طرح‌هایی که توسط کمیته امداد اجرایی می‌شود، پایداری لازم را نخواهند داشت.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان زنجان با بیان اینکه بخشی از آموزش مددجویان از طریق معرفی واجدان شرایط به مراکز فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود، تصریح کرد: در نیمه نخست سال‌جاری 500 مددجوی زنجانی با معرفی به مراکز آموزش فنی‌ و حرفه‌ای مهارت‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

پناهی خاطرنشان کرد: در راستای آموزش مددجویان اعلام شده 330 میلیون ریال توسط کمیته امداد زنجان هزینه شده است.

وی به برخی از مزایای فراگیری آموزش‌ها و مهارت‌های فنی نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با بسترسازی صورت گرفته آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس توانایی‌های مددجویان و طرحی که قرار است، اجرایی شود، ارائه می‌شود.

انتهای پیام/73005/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول