اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

رضایت زنجانی‌ها از وضعیت رو به رشد مصلی

مردم زنجان با تسریع در روند اجرای مصلی زنجان رضایت نسبی از وضعیت مصلی دارند.

رضایت زنجانی‌ها از وضعیت رو به رشد مصلی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نخستین نماز جمعه زنجان در مصلی این شهر سی‌ام تیر ماه سال 91 با حضور پرشور مردم ولایتمدار زنجان برگزار شد.

به دلیل گنجایش محدود برگزاری نماز جمعه زنجان در امامزاده حضرت سید ابراهیم (ع) زنجان و حضور گسترده مردم در این مراسم ارزشمند الهی به ویژه در مناسبت‌های ملی و مذهبی که در 30 سال گذشته بیش از 50 درصد مومنین شرکت‌کننده در نماز جمعه در هفته‌های عادی و بیش از 80 درصد از نمازگزاران در هفته‌های خاص با تحمل مشکلات فراوان در فصول مختلف سال در زیر گرمای آفتاب و یا سرمای سوزان زمستان و در برف و باران نمازشان را اقامه می‌کردند، محل برگزاری نماز جمعه از این امامزاده به مصلی زنجان انتقال داده شد.

اگر چه این امر خدمتی بزرگ از سوی مسئولان استان زنجان محسوب می‌شود و رضایت نسبی مردم از برگزاری مراسم‌های مختلف در این مصلی نشان از کارآمدی فعالیت‌های انجام شده است، اما هنوز هم مردم گلایه‌هایی در این زمینه دارند.

‌‌با انتصاب آیت‌الله خاتمی به عنوان نماینده ولی معظم فقیه در استان و امام جمعه زنجان توسط ولی امر مسلمین‌٬ حضور و شرکت مردم در نماز جمعه گسترده‌تر و پر شورتر از گذشته شده است.

یکی از دغدغه‌های امام جمعه زنجان نیز که بارها در خطبه‌های نماز جمعه به آن اشاره کرده اتمام پروژه مصلی زنجان بوده و برای رفع مشکلات مردم نیز نباید از حق گذشت که خدمات خوبی ارائه شده است.

امام جمعه زنجان بارها از مردم برای تکمیل پروژه مصلی زنجان درخواست کمک کرده و جمع‌آوری کمک‌های مردمی نیز نشان می‌دهد که مردم راغب به اتمام این پروژه هستند اما با آغاز فصل سرد سال و رخنه کردن سرما در استان، عدم تکمیل این پروژه بازهم مردم را به زحمت انداخته و مردم خواهان رسیدگی به وضعیت گرمایشی مصلی هستند چراکه به دلیل وسعت این مصلی تجهیزاتی که در حال حاضر به کارگیری شده است، جوابگوی سرمای استخوان‌سوز زنجان نیست.

با همت و پیگیری شبانه‌روزی حضرت آیت‌الله خاتمی ادامه عملیات ساختمانی مصلی شتاب و سرعت بیشتری به خود گرفت و اگر هم امروز بسیاری از مشکلات مصلی حل شده است با دستور امام جمعه زنجان بوده و مردم نیز از این امر راضی هستند.

یکی از شهروندان زنجانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت مصلی مطلوب است اما باید برای تسریع آن بیشتر اقدام شود.

طاهره محمدی با بیان اینکه مردم با حضور در مصلی دیگر در خیابان نماز نمی‌خوانند، افزود: در فصل تابستان مشکلی نبود، اما با آغاز فصل زمستان مصلی سردتر می‌شود و این امر مشکلاتی را برای مردم به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته وضعیت مصلی بهتر است، گفت: مردم منتظر اتمام ساخت مصلی هستند تا با خیال راحت به فرائض دینی خود ادامه دهند.

این بانوی خانه‌دار با بیان اینکه هر هفته برای اقامه نماز جمعه به مصلی می‌آید، گفت: با وجود اینکه راه من دور شده اما برای ادای دین خود باید به نماز جمعه بیایم.

یک بانوی زنجانی نیز با گلایه از دسترس نبودن سرویس بهداشتی مصلی زنجان افزود: سرویس بهداشتی در خروجی قرار گرفته و مردم به زحمت از آن استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر مردم همت کنند مصلی زودتر به نتیجه می‌رسد، گفت: البته نباید خدماتی که تاکنون انجام شده است را نادیده گرفت.

لیلا صدری با بیان اینکه باید در فصل زمستان فکری برای حل سرمای داخل مصلی انجام شود، گفت: مصلی زنجان می‌تواند الگوی خوبی برای سایر استان‌ها باشد.

وی ادامه داد: تلاش‌های مسئولان موجب شد تا نماز جمعه در این مصلی اقامه شود، اما امامزاده سید ابراهیم (ع) نیز مزیت‌های مطلوبی داشت.

یک دانشجوی شرکت‌کننده در نماز جمعه نیز گفت: برای من مهم نیست کجا نماز بخوانم، همین که در نماز جمعه شرکت می‌کنم کافی است.

مرتضی احمدی با بیان اینکه باید برای ادای فریضه الهی گاهی هم مشکلات را تحمل کرد، گفت: نماز جمعه فریضه‌ای واجب برای مردم است که باید مشکلات را نیز تحمل کرد.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس که با مشکل سرمای مصلی، مردم چه کنند، گفت: لباس اضافه مشکل را حل می‌کند.

این دانشجو افزود: اگر چه مسئولان گذشته اقدامی مطلوبی برای احداث مصلی زنجان نکرده‌اند اما با ورود امام جمعه جدید، روند اجرای پروژه مصلی سرعت گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر نمای داخلی مصلی زنجان آماده پذیرایی مردم همیشه در صحنه نظام اسلامی باشد.

گفتنی است، پیش از این معاون عمرانی استاندار زنجان از تسریع روند اجرای پروژه مصلی زنجان خبر داده و گفته بود، با تکمیل زیرزمین شبستان مصلی، پنج هزار و 600 مترمربع فضا به فضای برگزاری نماز برای نمازگزاران افزوده می‌شود.

وی افزود: با تکمیل بخش‌هایی از مصلی مشکلات نمازگزاران در فصل گرم و سرد سال مرتفع می‌شود.

وی محدودیت منابع مالی و برخی مشکلات اجرایی را از دلایل به تاخیر افتادن اجرای پروژه‌های عمرانی برشمرد و افزود: با افزایش قیمت مصالح و دستمزد گاهی تامین منابع مالی پروژه‌ها با مشکل مواجه می‌شود.

امام جمعه زنجان نیز پیش از این اتمام مصلی زنجان را نیازمند کمک‌های مردمی دانسته بود و گفته بود، اگر چه مصلی زنجان در چنین وضعیتی در شان مردم زنجان نیست، اما همه تلاش مسئولان اتمام این پروژه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان بر ضرورت کمک‌های مالی مردم به اجرای این پروژه تاکید کرد و گفت: امیدواریم با کمک‌های مردم احداث این پروژه تسریع یابد.

فارس امیدوار است امیدی که در دل مردم برای مصلی‌دار شدن روشن شده است با دقت و سرعت مسئولان در اجرای این پروژه ناامید نشود.

انتهای پیام/73003/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول