اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد نهبندان:

کمیته امداد از 530 یتیم نهبندانی حمایت می‌کند

مدیر کمیته امداد امام خمینی نهبندان گفت: در حال حاضر 530 یتیم نهبندان مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی هستند.

کمیته امداد از 530 یتیم نهبندانی حمایت می‌کند

علی قریب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهبندان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) اظهار داشت: نهاد کمیته امداد به فرمان امام خمینی(ره) بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاسیس شد و از دیرباز و تاکنون این نهاد کمک و خدمات شایانی به محرومان جامعه داشته است.

وی ادامه داد: این نهاد انقلابی در حقیقت با اقدامات و خدماتی که به افراد محروم، نیازمند و مددجویان خود ارائه می‌کند سبب خودکفایی و توانمند شدن آنها می‌شود.

حضرت علی(ع) مداوم بر یتیم‌نوازی و دستگیری از محرومان اسرار داشتند

مدیر کمیته امداد امام خمینی نهبندان با بیان اینکه انفاق و دستگیری از نیازمندان و ایتام در راه خدا اقدامی ارزنده و با اجر معنوی بالا است، تصریح کرد: کسانی که ایتام را حمایت می‌کنند اجری بسیار بالا نزد خداوند دارند و افرادی که از این لطف بهره‌مند می‌شوند دلشان پر از مهرورزی به افراد محروم جامعه است.

قریب افزود: در مکتب اسلام، روایات دینی و آیات قرآن کریم بر حمایت از نیازمندان و ایتام سفارش و تاکید فراوان شده و حضرت علی(ع) مداوم بر یتیم‌نوازی و دستگیری از محرومان اسرار داشتند و جای دارد که افراد جامعه اسلامی نیز به این ویژگی و صفت پسندیده دینی توجه ویژه داشته باشند.

وی یادآور شد: در حال حاضر تعداد 530 یتیم شهرستان نهبندان مورد حمایت و زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.

حامیان امسال یک‌میلیارد و 600 میلیون ریال به ایتام نهبندان کمک کردند

مدیر کمیته امداد امام خمینی نهبندان با اشاره به اینکه تعداد یک‌هزار و 100 حامی از ایتام این شهرستان حمایت می‌کنند، ابراز داشت: حامیان طی نیمه نخست سال جاری مبلغ یک‌میلیارد و 600 میلیون ریال به ایتام نهبندان کمک کردند.

 

قریب تعداد ایتام شهری و روستایی نهبندان را به ترتیب 143 و 382 یتیم عنوان کرد و گفت: تعداد 320 یتیم این شهرستان محصل و 205 نفر دیگر غیر محصل هستند.

وی با بیان اینکه 16 یتیم این شهرستان بدون پدر و مادر هستند، ادامه داد: 525 یتیم نهبندان از داشتن نعمت پدر بی‌بهره هستند.

482 حامی بومی از ایتام نهبندان حمایت می‌کنند

مدیر کمیته امداد امام خمینی نهبندان تعداد حامیان مرد و زن ایتام این شهرستان را به ترتیب 690 و 405 نفر عنوان کرد.

قریب با اشاره به اینکه 482 حامی بومی از ایتام نهبندان حمایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در این شهرستان تعداد 28 یتیم زیر هفت سال وجود دارند.

انتهای پیام/69003/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول