اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست ثبت احوال نهبندان خبر داد

ثبت 544 واقعه ولادت در نهبندان/ ابوالفضل و فاطمه بیشترین نام‌های انتخابی

سرپرست اداره ثبت احوال نهبندان از ثبت 544 واقعه ولادت در این شهرستان طی شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

ثبت 544 واقعه ولادت در نهبندان/ ابوالفضل و فاطمه بیشترین نام‌های انتخابی

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حمید‌رضا زجاجی شامگاه دوشنبه در جمع مسئولان و مدیران اجرایی شهرستان نهبندان اظهار کرد: طی نیمه نخست امسال تعداد 544 واقعه ولادت در این شهرستان به ثبت رسیده که این میزان ولادت ثبتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه 270 واقعه ولادت ثبت شده شده مربوط به نقاط شهری است، ادامه داد: 274 رویداد ولادت ثبت شده این شهرستان مربوط به مناطق روستایی است.

99 درصد ولادت‌های نهبندان در مهلت قانونی به ثبت رسیده است

سرپرست اداره ثبت احوال نهبندان اذعان داشت: تعداد 543 ولادت ثبت شده این شهرستان در شش ماهه نخست امسال در مهلت قانونی بوده که باید بگوییم 99.82 درصد ولادت‌های این شهرستان در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

زجاجی نسبت جنسیتی حاصل از ولادت در نیمه نخست سال جاری را برابر با 102 عنوان کرد و افزود:‌ همین شاخص در مدت مشابه سال گذشته نیز برابر با 103 بوده است و این بدان معنا است که در مقابل هر 100 واقعه ولادت ثبت شده دختر حدود 102 ولادت پسر به ثبت رسیده است.

همکاری مراکز درمانی کمک شایانی به بهبود وضعیت ثبت ولادت می‌کند

وی تصریح کرد: در نیمه نخست امسال تعداد 533 مورد تک‌زایی و پنج مورد دوقلو‌زایی در این شهرستان ثبت شد.

سرپرست اداره ثبت احوال نهبندان با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال جاری بیشترین میزان فرزند‌آوری در گروه سنی مادران 25 تا 29 سال با رقم 26.47 درصد بوده است، اظهار داشت: بعد از آن، مادران واقع در گروه سنی 20 تا 24 ساله با رقم 25.55 درصد قرار دارند.

زجاجی گفت: در نیمه نخست امسال از مجموع ولادت‌های ثبت شده در این شهرستان حدود 95.59 درصد به استناد گواهی بیمارستان و حدود 4.41 درصد به استناد گواهی گواهان به ثبت رسیده و این ارقام نشان‌دهنده این نکته است که همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌های اجرایی از قبیل واحدهای بهداشتی و درمانی در شهرستان می‌تواند به بهبود وضعیت ثبت ولادت کمک موثر و شایانی داشته باشد.

بیشترین نام برای پسران و دختران نهبندانی ابوالفضل و فاطمه زهرا است

وی بیشترین فراوانی نام‌های انتخابی در گروه پسران نهبندان را به ترتیب ابوالفضل، امیر‌حسین، امیرعلی، امیر مهدی و محمد‌طاها دانست و خاطرنشان کرد: همچنین بیشترین فراوانی نام در گروه دختران این شهرستان به ترتیب فاطمه زهرا، فاطمه،‌ نازنین زهرا، زهرا و کوثر است.

انتهای پیام/69003/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول