اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

میهمان ناخوانده 15 ساله در خراسان جنوبی

معاون استاندار خراسان جنوبی: طبس و نهبندان با خشکسالی شدید روبرو هستند

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان این‌که خشکسالی 14 تا 15 سال است که کشاورزان و مردم استان را آزار می‌دهد، گفت: در برخی از نقاط استان مانند طبس و نهبندان با خشکسالی شدید روبرو هستیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی: طبس و نهبندان با خشکسالی شدید روبرو هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید کاظم اولیایی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی برگزار شد، اظهار داشت: این هفته از 20 تا 26 مهر‌ماه ادامه دارد.

وی با بیان این‌که دو سوم خراسان جنوبی در معرض خطر بالای زلزله قرار دارد ادامه داد: در این هفته برنامه‌های متفاوتی برای ایمنی از این بلای طبیعی پیش‌بینی شده است.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: فعل و انفعالات طبیعی جریان‌هایی است که اگر شدت پیدا کند تبدیل به بحران می‌شود.

اولیایی با بیان این‌که خشکسالی 14 تا 15 سال است که کشاورزان و مردم استان را آزار می‌دهد، افزود: در برخی از نقاط استان مانند طبس و نهبندان با خشکسالی شدید روبرو هستیم.

وی بحران‌های طبیعی را نیازمند برنامه‌ریزی دانست و یادآور شد: برخی از بحران‌ها نیازمند مقابله و برخی نیازمند پیشگیری هستند.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های این هفته متذکر شد: برگزاری مانورهای مختلف برای مقابله با بلایای طبیعی، برگزاری دوره‌های آموزشی، نمایشگاه امدادی، کنفرانس‌های خبری و افتتاح برخی از پروژه‌های در ارتباط با مدیریت بحران از جمله این برنامه‌ها است.

اولیایی با بیان این‌که هشت دوره آموزشی در این هفته پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: همچنین بیش از 30 مورد مانور در این هفته در استان عملیاتی می‌شود.

وی از افتتاح 35 پروژه در این هفته در استان خبر داد و گفت: از سال 84 تاکنون یک‌هزار و 876 پروژه توسط مدیریت بحران استان افتتاح شده است.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی هزینه‌کرد این پروژه‌ها را 292 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: حدود 63 میلیارد تومان برای طرح‌های بازسازی هزینه شده است.

اولیایی با بیان این‌‌که 91 میلیارد تومان برای پروژه‌های مقابله با بحران هزینه شده است، ادامه داد: همچنین 56 میلیارد و 500 میلیون تومان برای آمادگی هزینه شده است.

وی اذعان داشت: مبلغ 39 میلیارد تومان برای پیشگیری هزینه شده است.

انتهای پیام/69010/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول