اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خبر داد

اختصاص 15 درصد سرمایه صندوق توسعه ملی به توسعه کشاورزی خوزستان

استاندار خوزستان گفت: 15 درصد اعتبار صندوق توسعه ملی به توسعه کشاورزی خوزستان در سال 92 اختصاص یافت.

اختصاص 15 درصد سرمایه صندوق توسعه ملی به توسعه کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی که ظهر امروز در استانداری خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: تسهیلات توسعه کشاورزی با سود هفت درصد در قرارداد، پرداخت و بهره‌برداری رو به اتمام است و بالای 85 درصد کار انجام شده است.

وی افزود: 15 درصد باقیمانده براساس زمانبندی که از شهرستان‌ها گرفته شده است باید توسط سازمان جهاد کشاورزی استان نظارت و پیگیری شود تا قبل از پایان سال به بهره‌برداری برسند زیرا با تولید و اشتغال همراه هستند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بخش دوم کاری که در کارگروه توسعه کشاورزی باید دنبال شود شیلات است تصریح کرد: مکاتبات در این زمینه بی‌فایده است و باید با برگزاری جلسات حضوری ایرادات و اشکالات این حوزه حل شود.

وی به آماده سازی زیر ساخت‌ها برای احداث مجتمع‌های شیلات اشاره کرد و گفت: در این مجتمع‌ها زیر ساخت‌ها آماده است به گونه‌ای که عده‌ای از افراد به دنبال فروش مجوزهای خود هستند.

حجازی به تاثیر راه‌اندازی شیلات در ایجاد اشتغال و افزایش صادرات اشاره و بیان کرد: سال گذشته، درآمد استان از محل صادرات ماهی به عراق در حدود 30 میلیون دلار بوده است.

وی در این خصوص ادامه داد: اگر این فروش را با دلاری سه هزار تومان در نظر بگیریم به این مفهوم است که برای فروش 6 هزار تن ماهی در حدود 90 میلیارد تومان درآمد داشتیم.

استاندار خوزستان بر لزوم کار کردن بانک‌ها با سرمایه مردم تاکید و اشاره کرد: بانک‌های استان در طول هشت سال با کلی بالا و پایین کردن در حدود یک هزار و 700 میلیون تومان در بنگاه‌های زود بازده تسهیلات پرداخت کردند.

وی اضافه کرد: اگر بانک‌ها به تعهد خود عمل نکنند مدیون مردم و سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی هستند.

حجازی با بیان اینکه از اشتغال و پروژه‌های دولتی خبری نیست عنوان کرد: پروژه مسکن مهر نیز رو به اتمام است در نتیجه افرادی که در این حوزه اشتغال داشتند، بیکار می‌شوند بنابراین امید مردم به طرح توسعه کشاورزی و تسهیلات در این بخش است.

وی از اختصاص 15 درصد کل اعتبار صندوق توسعه ملی به تسهیلات توسعه کشاورزی خوزستان در سال 92 خبر داد و گفت: با وجود در نظر گرفتن این اعتبار برای خوزستان لازم است در این جلسات تنها به پیشرفت کار‌ها نپردازیم بلکه برنامه‌های سال 92 را نیز بررسی کنیم.

استاندار خوزستان خطاب به مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: تشکیل تعاونی در حوزه کشاورزی کار بسیار بزرگی در سطح استان بود اما نباید آن‌ها را‌‌ رها کرد بلکه با برگزاری جلسات مستمر با تعاونی‌ها باید نظارت را بیشتر کرد تا با موفقیت این تعاونی‌ها، انگیزه برای دیگر مردم ایجاد شود.

انتهای پیام/72011/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول