اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

اجرای 97 درصد طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: 97 درصد طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در استان به مرحله اجرا رسیده است.

اجرای 97 درصد طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی در اردبیل تعداد طرح‌های بازدید شده در بخش کشاورزی توسط سازمان نظام مهندسی استان را 3 هزار و271 طرح عنوان کرد.

وی افزود: از این تعداد 3 هزار و 47 طرح به طور مطلوب از سوی کمیته نظارت استان اجرا شده به طوری که 97 درصد طرح‌های توسعه بخش کشاورزی تاکنون به مرحله اجرا رسیده است.

نیکزاد با بیان اینکه رقم 132 میلیارد تومان اختصاص یافته به بخش کشاورزی استان با سود بانکی هفت درصد به طور صد درصد از سوی بانک کشاورزی به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است، تصریح کرد: از این رقم 122 میلیارد تومان از سوی بانک عامل به متقاضیان تسهیلات ارائه شده و 10 میلیارد تومان دیگر در دست اقدام است که انتظار داریم با همت و تلاش دست‌اندرکاران امر این رقم نیز به عقد قرارداد رسیده و پرداخت شود.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از معرفی تعداد 79 طرح از محل صندوق توسعه ملی به بانک‌های عامل در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: این تعداد طرح‌ها از محل تسهیلات ریالی بودجه 92 صندوق توسعه ملی با سود 13 درصد با تسهیلات مورد نیاز 67 میلیارد و 400 میلیون تومان به بانک‌های عامل از جمله بانک سپه، کشاورزی، رفاه کارگران، صادرات و توسعه تعاون معرفی شده‌اند که تاکنون 9 میلیارد و 700 میلیون تومان به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

وی از مدیران عامل بانک‌ها خواست در فرصت باقی‌مانده (تا پایان آذرماه سال‌جاری) نسبت به جذب صد درصدی اعتبارات ابلاغی از محل تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی سال 91 اقدام و تسهیلات مورد نیاز متقاضیان را پرداخت کنند.

رئیس کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان با اشاره به اینکه سهم استان از محل تسهیلات ریالی بودجه 90 صندوق توسعه کشاورزی 35 میلیارد و 600 میلیون تومان است، اضافه کرد: در این خصوص 29 طرح در قالب توسعه بخش کشاورزی به بانک سپه معرفی شده تا تسهیلات مورد نظر را با سود هفت درصد به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کند که از این میزان تاکنون 14 میلیارد و250 میلیون تومان به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

نیکزاد گفت: با توجه به محدودیت زمانی و ضرورت موضوع، بانک عامل (سپه) تا پایان مهر ماه سال‌جاری فرصت دارد نسبت به جذب صد درصدی مابقی اعتبارات اقدام و تا حصول نتیجه با برگزاری جلسات مستمر این موضوع پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/62001/ح/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول