اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش رؤسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های اردبیل برگزار شد

پلیس رفتاری در شأن مجرمان با عموم مردم ندارد

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: پلیس با نگاه و برخوردی که با مجرمان و متخلفان دارد، هرگز نمی‌خواهد با عموم مردم مراوده داشته باشد.

پلیس رفتاری در شأن مجرمان با عموم مردم ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار ابراهیم کریم‌خانی عصر امروز در همایش رؤسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی استان اردبیل که در مجتمع کوثر اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: پلیس سعی می‌کند با اخلاق‌مداری و رفتار شایسته خدمات متنوع خود را به مردم ارائه کند و در این بین پرسنل آن قطعاً بین رفتاری که با مجرمان و متخلفان دارند با عموم مردم تمیز قائل شده و سعی می‌کنند کرامت انسانی را مد نظر قرار دهند.

وی با یادآوری اینکه پلیس هیچ وقت خود را جدا از مردم ندانسته و حریم‌دار حق و حقوق ملت است، تصریح کرد: ما معتقدیم امنیت نیازمند مشارکت همه مردم است و بدون حضور مردم امکان برقراری امنیت و مؤلفه‌های بازدارنده از خطا و گناه وجود ندارد.

کریم‌خانی مردم‌داری را یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌ها و صفات نیروی انتظامی در تمام صحنه‌ها و عرصه‌ها اعلام کرد و افزود: پلیس همسو با دیگر دستگاه‌ها در امر پیشگیری از جرایم ورود عالمانه داشته و سعی می‌کند با تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز به این امر خطیر کمک کند.

این مسئول حفظ حقوق مردم و رعایت قانون را دو اصل غیر قابل انکار در خدمات‌رسانی نیروهای ناجا اعلام کرد و ادامه داد:‌ همه مردم به امنیت و آرامش همراه با برخورد مناسب نیاز دارند و قطعاً پلیس روزآمد می‌تواند در این عرصه موفق عمل کند.

وی خاطر نشان کرد: پلیس در عین برخورد با اراذل و اوباش، مزاحمان به نوامیس مردم و مجرمان و تبهکاران با انصاف، عدالت و رفتار همراه با رأفت سعی می‌کند برای مردم پناهگاهی امن و آرامش‌بخش باشد و اجازه ندهد کوچکترین بی‌اعتمادی در جامعه در سایه رفتارهای نامناسب پلیس شکل بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده انتظامی استان بیان کرد: همایش رؤسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی با هدف بررسی عملکرد یگان‌های مختلف پلیس و رفع نواقص، قصور و کوتاهی‌های احتمالی برگزار می‌شود و ما براساس سلسله مراتب فرماندهی سعی می‌کنیم در کنار ارتقا، ‌تقویت و تعالی پرسنل نیروهایمان را همیشه آماده و پرتوان نگه داریم.

کریم‌خانی اضافه کرد: ‌برخورد با نامحرمان و مجرمان وظیفه پلیس است و در این راستا همه باید مشارکت کنند تا زیرساخت امنیت پایدار برقرار شده و بیش از هر زمان دیگر بستر تحول و تحرک شکل بگیرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی از شاخص‌های عملکردی نیروی انتظامی در نیمه اول امسال یادآور شد:‌ در شش ماهه امسال ما با کاهش محسوس در سرقت، قتل و ناهنجاری‌های اجتماعی روبه‌رو بودیم به طوری که بیش از 43 درصد آمار قتل و جنایت در استان کاهش یافته است.

کریم‌خانی استان اردبیل را جز سه استان امن و کم حاشیه کشور توصیف کرد و ادامه داد:‌ یگان‌های مختلف پلیس اعم از آگاهی، راهور، پلیس راه و پلیس فتا سعی می‌کنند خدمات در خور و شایسته‌ای را به مردم ارائه کنند و در پیشگیری از جرم و برخورد با جرایم اتفاق افتاده نیز بسیار قدرتمندانه وارد عمل شوند.

همایش یک روزه رؤسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان اردبیل با هدف هم‌اندیشی و تبیین راهکارهای درست و افق برنامه یک ساله عصر امروز با برگزاری نشست‌های تخصصی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/62003/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول