اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری:

نیروی پلیس به سازمان دانش‌محور و دانایی‌محور تبدل شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری گفت: خوشحالیم که نیروی پلیس به یک سازمان دانش‌بنیان و پژوهش‌محور تبدیل شده است.

نیروی پلیس به سازمان دانش‌محور و دانایی‌محور تبدل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ساری، همزمان با هفته نیروی انتظامی همایش دانشگاه و پلیس از سوی دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی مازندران و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ساری در سالن همایش‌های این واحد برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری در این مراسم با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و یاد و خاطره 10 هزار و 400 شهید سرافراز مازندران به ویژه شهدای نیروی انتظامی از تلاش‌های شبانه‌روزی و صادقانه نیروهای فداکار و دلسوز پلیس تشکر کرد.

کیومرث نیازآذری گفت: آسایش و آرامش امروز ما مدیون تلاش شبانه‌روزی نیروهای فداکار نیروی انتظامی است و جای افتخار است که بگوئیم پلیس ما دانش‌محور و دانایی‌محور است و تحقیق و پژوهش در برنامه‌های این نیروی مردم‌دار و عزت‌مدار مبنای فعالیت‌ها قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزاری همایش دانشگاه و پلیس را در راستای ایجاد فضای مناسب برای تبادل اندیشه میان صاحب نظران حوزه مدیریت دانش و امنیت خواند و گفت: زمینه بسط و گسترش چتر سبز امنیت و ارتقا فرهنگ و اخلاق جامعه با پژوهش و تحقیق فراهم می‌شود و نیروی انتظامی و پلیس حرکت خود را برای نهادینه شدن فرهنگ مدیریت دانش در نیروی انتظامی به طور جدی آغاز کرده است.

وی افزود: نگاه ما به نیروهای انتظامی و امنیتی باید این باشد که این نیروها تمام تلاش خود را برای آسایش، آرامش و امنیت بکار گرفتند و اگر امروز در این دانشگاه قریب 10 هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند در سایه امنیتی است که پلیس آن را محقق کردند، امنیت پایداری که با تقدیم هزاران شهید و فداکاری نیروهای پلیس مستقر شده است.

فرمانده انتظامی مازندران در این مراسم گفت: تلاش می‌کنیم تا در حوزه‌های امنیتی به نگاه دانشجویی و ظرفیت‌های مردمی توجه ویژه شود زیرا نسخه پلیس بدون شناخت ذائقه مردم مناسب جامعه نیست و خوشحالیم که نیروی پلیس به یک سازمان دانش‌بنیان و پژوهش‌محور تبدیل شده است.

مسعود جعفری‌نسب با بیان اینکه بیش از 90 درصد از جمعیت ایران باسواد هستند و از امکانات رایگان تحصیلی استفاده می‌کنند، تاکید کرد: تعداد دانشجویان در اوایل انقلاب بالغ بر 200 هزار نفر بوده و در حال حاضر بیش از 4 میلیون دانشجو در دانشگاه‌های مختلف کشور در حال تحصیل هستند و استفاده از این ظرفیت عظیم می‌تواند امنیت پایدار را محقق و جلوی آسیب‌های اجتماعی را بگیرد.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها را در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم ارزیابی کرد و افزود: با افزایش سطح علمی جامعه، جرائم هم کاهش یافته است و در این راستا اگر اساتید و دانشجویان علاقمند باشند این آمادگی را داریم تا برای کاهش آسیب‌های اجتماعی کارگاه‌های آموزشی و مشاوره‌های اجتماعی را در دانشگاه‌ها به طور جدی دنبال کنیم.

جعفری‌نسب با اشاره به اینکه اگر پلیس بدون شناخت ذائقه‌های مردم نسخه‌های درمانی ارائه کند مناسب مردم نخواهد بود، بر ورود پلیس به حوزه‌های علمی و استفاده از نگاه دانشجو در حوزه امنیت تاکید کرد.

وی با بیان اینکه خدماتی در حوزه اجتماعی به مردم ارایه می‌شود بسیار ناچیز است، با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه‌های امنیتی اظهار داشت: امنیتی که اکنون در جامعه برقرار است امنیت مورد مطلوب ما نیست.

فرماندهی انتظامی مازندران در ادامه با تاکید بر ارتباط دوستانه پلیس با قشر جوان و دانشجویان خواستار شناسایی نیازهای جوانان و معرفی تهدیدها و آسیب‌ها به آنها شد.

به گزارش فارس، در این همایش توافق‌نامه همکاری فرماندهی انتظامی مازندران و دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه فعالیت‌های پژوهشی به امضا فرمانده انتظامی مازندران و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری رسید.

انتهای پیام/2296/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول