اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد اقامه نماز کشور:

تفسیر و ترجمه قرآن اولویت طلاب باشد

مسئول ستاد اقامه نماز کشور گفت: طلاب حوزه‌های علمیه باید در کنار دروس حوزی توجه ویژه‌ای به تفسیر و ترجمه قرآن کریم داشته باشند و ترجمه این کتاب مقدس را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

تفسیر و ترجمه قرآن اولویت طلاب باشد

حجت‌الاسلام محسن قرائتی  در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی نماز جمعه در سراسر کشور با شکوه خاصی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش کرد این نماز وحدت بخش را هر هفته با شکوه خاصی برگزار شود، افزود: ائمه جمعه باید به جوانان بیشتر اعتماد کرده و آنان را جذب کنند که این کار در شهرهای کوچک آسان‌تر است زیرا با حضور در مدارس می‌توانند تعداد جوانان بیشتری را جذب کنند.

مسئول ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن در مدارس علمیه بیان کرد: هرچه داریم از کتاب آسمانی قرآن است و اگر توجهی به آن نشود قطع یقین در روز قیامت در پیشگاه خداوند متعال از ما شکایت می‌کند.

قرائتی عنوان کرد: طلاب حوزه‌های علمیه اعم از برادران و خواهران باید در کنار دروس حوزوی، از ترجمه و تفسیر قرآن کریم غافل نشده و آن را در اولویت برنامه‌های درسی خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: در زندگی باید به قرآن توجه جدی شود زیرا تمام برنامه زندگی انسان‌ها در این کتاب آسمانی قرار دارد و هر آنچه که نیاز داریم می‌توانیم در قرآن جستجو کنیم و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

مسئول ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه انس و همنشینی با قرآن در زندگی انسان تأثیرگذار است، ادامه داد: زندگی ما به خصوص زندگی جوانان باید قرآنی باشد و همنشینی با قرآن باید در خانواده‌ها ترویج یابد.

قرائتی خاطرنشان کرد: قرآن کتابی سرشار از نکات سیاسی و اجتماعی است به طوری که دو هزار و 700 نکته حقوقی و 300 نکته اقتصادی از قرآن کریم استخراج کرده و در اختیار علاقه‌مندان به معارف قرآنی قرار داده‌ام.

وی اضافه کرد: فهماندن مطالب قرآنی به گونه‌ای که همگان بتوانند آن را درک کنند، اهمیت بسیاری دارد.

این مسئول ضمن تبریک عید سعید غدیر خم عنوان کرد: مسئله غدیر خم همان ولایت و جانشینی حضرت رسول اکرم (ص) است و باید در بین مردم به خصوص نوجوانان و جوانان بیش از پیش تبیین شود.

در پایان این مراسم از اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه استان قزوین با اهدای جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام/77010/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول