اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با انعقاد تفاهمنامه شهرداری با مؤسسه جامعةالقرآن همدان

دومین فرهنگسرای قرآنی در همدان راه‌اندازی می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: با انعقاد تفاهمنامه شهرداری با مؤسسه جامعةالقرآن همدان دومین فرهنگسرای قرآنی در این شهر راه‌اندازی می‌شود.

دومین فرهنگسرای قرآنی در همدان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا غلامی‌خجسته در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: ساختمان دومین فرهنگسرای قرآنی با 400 میلیارد ریال در محله کلپا تملک شده و با انعقاد تفاهمنامه‌ای بین شهرداری همدان و جامعةالقرآن به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه، افزود: در راستای پیروی از منویات رهبری در احداث فرهنگسراها به موضوع ایجاد فرهنگسراهای قرآنی نیز توجه خاص شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: فرهنگسرای رضوان واقع در شهرک ولی عصر (عج) نخستین فرهنگسرای قرآنی در همدان است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به مصوبه احداث 35 فرهنگسرا و سالن ورزشی در مناطق مختلف همدان، اضافه کرد: فرهنگسراهای شهر همدان علاوه بر داشتن کلاس‌های مختلف فرهنگی و آموزشی ظرفیت بالایی در پذیرش افراد در زمینه آموزش‌های قرآنی را دارند.

غلامی‌خجسته با اشاره به فعالیت‌های گسترده جامعه‌القرآن همدان با 23 مرکز تخصصی و بیش از 6 هزار دانش‌آموز قرآنی در سطح استان یادآور شد: شورا و شهرداری همدان آمادگی همکاری با جامعه القرآن را دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرداری همدان هشت فرهنگسرا به همراه سالن‌های مناسب در سطح شهر دارد، بیان داشت: شهرداری این آمادگی را دارد که در راستای توسعه فرهنگ قرآنی قسمتی از امکانات فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی را در اختیار مؤسسه جامعةالقرآن قرار دهد تا به صورت مشارکتی بهره‌برداری کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان افزود: توسط شهرداری همدان مبلغ 240 میلیون ریال برای توسعه فرهنگ قرآنی به مؤسسه جامعه القرآن کریم همدان تا هفته آینده پرداخت خواهد شد.

وی اظهار داشت: همچنین هیئت امنای مسجد جامع همدان اعلام آمادگی کرده که قسمتی از فضای مسجد را در اختیار برنامه‌های فرهنگی و قرآنی قرار دهد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه فرهنگ قرآنی، امری ضروری است که باید زیربنای همه شئون زندگی فردی و اجتماعی باشد، گفت: لازم است در راستای ترویج فرهنگ قرآنی متولیان امر تلاش کنند.

محمد تبریزی اضافه کرد: فرهنگسراهای سطح شهر همدان فرصت و ظرفیت مناسبی برای بهره‌برداری در زمینه آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی هستند.

وی تاکید کرد: لازم است فرهنگسراهای قرآنی در نقاط مختلف شهر نیز تعمیم داده شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه توجه به بحث نرم‌افزاری فرهنگسراها را مهم دانست و گفت: جامعه‌القرآن ظرفیت و نقش بسزایی در جامعه بر ترویج فرهنگ قرآنی دارد که در این راستا می‌توان فضای فرهنگسراهای احداث شده را در اختیار این مرکز قرار داد.

حسین قراباغی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج و آموزش قرآن در جامعه، اظهار داشت: شورا و شهرداری باید در حوزه اختیارات خود به ویژه در زمینه سخت‌افزاری جامعةالقرآن را کمک کند.

وی با اشاره به احداث پروژه تالار قرآن، افزود: ضروری است قبل از راه‌اندازی این طرح برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری مناسب از آن صورت پذیرد.

عضو پشتیبان مؤسسه جامعةالقرآن همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه ما بازوی کار فرهنگی برای شورا هستیم، گفت: در راستای انجام فعالیت‌های قرآنی جامعةالقرآن نیازمند کمک و همکاری شورا و شهرداری است.

سعید بابازاده اضافه کرد: جامعةالقرآن همدان با داشتن نیروها و ظرفیت مناسبی، آمادگی لازم برای فعالیت در زمینه گسترش مکان‌های فرهنگی را دارد.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول