اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی نفرات برتر

پنجمین دوره مسابقات دارالقرآن حرم رضوی به کار خود پایان داد

پنجمین دوره مسابقات علوم قرآنی دارالقرآن ‌الکریم حرم مطهر رضوی با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

پنجمین دوره مسابقات دارالقرآن حرم رضوی به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آستان قدس رضوی اعلام کرد: اختتامیه این دوره از مسابقات در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی و با حضور اساتید برجسته علوم قرآنی، رئیس بخش قرآن و عترت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حافظان قرآن برگزار شد.

مهدی لسانی، رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: 900 فراگیر در کلاس‌های حفظ دارالقرآن حرم مطهر رضوی مشغول فراگیری علوم قرآنی هستند که از این تعداد 500 نفر در مسابقات ثبت نام کردند و با حمایت و هدایت 43 استاد قرآن کریم یکصد حافظ کل قرآن در این مرکز پرورش داده شده است.

لسانی هدف از برگزاری این مسابقات را بالا بردن سطح اطلاعات دانش‌آموختگان قرآنی و اهتمام در حفظ قرآن عنوان کرد و افزود: حفظ قرآن در خانه حضرت رضا(ع) و در فاصله نزدیک با ایشان رنگ و بو و معنویت خاصی دارد.

وی دارالقرآن‌الکریم صحن جمهوری اسلامی و رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر رضوی را مکان‌های برگزاری این دوره‌های آموزشی ذکر کرد و بیان کرد: این دوره از مسابقات در 28 گروه رقابتی در بخش خانم‌ها و آقایان در سطوح حفظ و تجوید، صوت و لحن مورد ارزیابی قرار گرفت.

لسانی اظهار داشت: 100 حافظ کل قرآن در گروه خواهران شرکت کردند که بشری خواجه نعمت رتبه نخست، هدی رضایی مقام دوم و مرضیه کریمی رتبه سوم در بخش حفظ کل قرآن کریم را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: در بخش برادران نیز سه حافظ کل قرآن رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند که مسعود لعل اول حافظ کل قرآن کریم رتبه نخست، حسن حسین‌زاده، مقام دوم و سید مصطفی تقوایی در حفظ 20 جزء رتبه نخست را کسب کردند.

انتهای پیام/2202/ت/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول