اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با استقبال چشمگیر دوستداران قرآن

سی و ششمین دوره رقابت‌های قرآن کریم در قروه برگزار شد

مرحله شهرستانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در قروه برگزار شد.

سی و ششمین دوره رقابت‌های قرآن کریم در قروه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قروه شامگاه جمعه در حاشیه این رقابت‌ها که در جوار امامزادگان هاجر و سارا (ع) برگزار شد، گفت: در این رقابت قرآنی 350 نفر در چهار رشته حفظ، ترتیل، مفاهیم و قرائت قرآن کریم رقابت می‌کنند.

حجت‌الاسلام عباس ایزدی با اشاره به اینکه از این تعداد 200 نفر از شهرستان قروه و 150 نفر از بیجار شرکت دارند، تصریح کرد: این دوره از رقابت‌ها شاهد استقبال چشمگیر علاقه‌مندان به قرآن کریم به ویژه جوانان و نوجوانان بوده است.

به گفته وی، این دوره از رقابت‌های قرآنی در مقایسه با دوره گذشته از لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان نزدیک به 60 درصد رشد دارد که تعداد شرکت‌کنندگان خواهر هم بیشتر از برادران است.

ایزدی افزود: برگزیدگان این مرحله به مرحله استانی راه می‌یابند که در صورت موفقیت در مرحله کشوری و بین‌ا‌لمللی حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این رقابت‌ها، خاطرنشان کرد: رشد و تعالی معرفت دینی و انس با قرآن کریم به ویژه برای نسل جوان و نوجوان، عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر معرفی الگوها و قهرمانان قرآنی، ارتقاء سطح فنی قرائت قرآن کریم، گسترش فرهنگ حفظ قرآن با ایجاد رقابت سالم و جهت‌دهی به استعدادهای نهفته قرآنی با فراهم ساختن امکان تبادل اطلاعات و تجربیات قرآنی و تجلیل از جوانان فعال در عرصه قرآنی است.

ایزدی با اشاره به اینکه قرآن چیزی جز کتاب هدایت در زندگی نیست تصریح کرد: قرآن برای انتخاب بهترین زندگی است که سعادت جاودانه در پرتو آن تحقق می‌یابد که در مورد چگونه زیستن است و چگونگی رفتار را با خداوند و انسان‌هایی دیگر به خوبی تبیین نموده است.

به گفته این مسئول، زندگی حقیقی و حیات طیبه در پرتو علم به دستورها و رهنمودهای قرآن شکل می‌گیرد، چون قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای را که در بر گیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی اوست، ارائه می‌دهد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قروه خاطرنشان کرد: به میزانی که انسان آموزه‌ها و دستورهای قرآن را در زندگی به کار بندد، موفقیت کسب خواهد کرد و هر اندازه از قرآن فاصله بگیرد، دچار خسارت و ضرر خواهد شد.

ایزدی با اشاره به جایگاه قرآن کریم از منظر آیات و روایات اذعان داشت: قرآن کریم به عنوان بهترین منبع معارف الهی است که بدون هیچ تحریفی ،عامل  رهایی انسان از تاریکی جهل و نادانی و رسیدن به نور معرفت و بصیرت الهی است.

وی متذکر شد: این کتاب آسمانی حاوی همه نکاتی است که انسان برای هدایت نیازمند آن است.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: قلبی که ظرف قرآن قرار می گیرد، از عذاب الهی در امان است.

انتهای پیام/79009/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول