اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف گرگان:

نام‌نویسی در طرح تربیت حافظان قرآن از مرز 3 هزار نفر گذشت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از افزایش شمار ثبت‎نام کنندگان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 3 هزار نفر در این طرح نام‌نویسی کرده‎اند.

نام‌نویسی در طرح تربیت حافظان قرآن از مرز 3 هزار نفر گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: تعداد متسابقین این دوره از طرح تربیت حافظان قرآن کریم در مقایسه با سال گذشته 50 درصد رشد را نشان می‎دهد.

وی به یکی از تفاوت‎های این دوره از مسابقات قرآنی اشاره کرد و بیان داشت: برای اینکه جامعه را به سمت قرآنی شدن پیش ببریم و از دادن آمارهای تکراری بپرهیزیم سامانه‎ای راه‎اندازی شده تا افرادی که سال‎های گذشته در این مسابقات شرکت کردند احصاء شده و فقط متسابقین جدید مبادرت به رقابت قرآنی کنند.

امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان بیشترین کمیت ثبت‎نام را دارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان افزود: بر اساس این راستی‎آزمایی تاکنون بیش از 3 هزار نفر در این طرح نام‌نویسی کردند و سامانه مذکور از ثبت‎نام کدملی‎های تکراری خودداری می‌کند.

سلیمانی‎فرد در خصوص تفکیک تعداد داوطلبان تصریح کرد: در این دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم یک‎هزار و 272 نفر از خواهران و یک‎هزار و 728 نفر را برادران تشکیل می‎دهند.

وی با بیان اینکه امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان بیشترین کمیت ثبت‎نام را با یک‎هزار و 307 نفر در مقایسه با سایر بقاع متبرکه دارد، یادآور شد: در امامزاده ابراهیم(ع) النگ 150 نفر، امامزاده سلیمان(ع) گرگان 234 نفر، امامزاده عبدالله و فضل‎الله(ع) روشن‎آباد 158 نفر، امامزاده عبدالله(ع) روستای زیارت 162 نفر تاکنون ثبت‎نام کرده‎اند.

طرح تربیت حافظان قرآن کریم در 10 روستای شهرستان گرگان برگزار می‎شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان ادامه داد: در سقاخانه ابوالفضلی(ع) گرگان 540 نفر، امامزاده طیب(ع) قرن‎آباد 186 نفر، امامزاده اسحاق‎بن موسی‎بن‎جعفر(ع) 53 نفر، امامزاده مجید(ع) کردکوی 182 نفر و امامزاده 9 تن(ع) 28 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم نام‎نویسی کرده‎اند که رشد قابل توجهی را نشان می‎دهد.

سلیمانی‎فرد خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه از نظر سخت‎افزاری برگزاری این طرح با کمیت بالا در امامزادگان وجود نداشت تصمیم بر این شد تا برگزاری طرح تربیت حافظان قرآن کریم به مساجد، حسینیه‎ها، تکایا و در سطح روستاها تعمیم پیدا کند.

وی با بیان اینکه طرح تربیت حافظان قرآن کریم در 10 روستای شهرستان گرگان برگزار می‎شود، گفت: اساتیدی که به تربیت حافظان قرآن کریم مبادرت می‎کنند حداقل حافظ سه جزء قرآن هستند، دوره‎های تکمیلی این طرح را نیز گذرانده و دارای گواهی معتبر هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان اظهار داشت: داوطلبان طرح تربیت حافظان قرآن کریم این شهرستان زیرنظر 50 مربی آموزش خواهند دید.

انتهای پیام/83001/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول