اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد

استحکام بنیان خانواده با فراگیری مهارت‌های زندگی

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه 30 درصد طلاق‌ها در اوایل زندگی رخ می‌دهد، گفت: با یادگیری مهارت‌های زندگی می‌توان خانواده پایدار و مستحکمی را ایجاد کرد.

استحکام بنیان خانواده با فراگیری مهارت‌های زندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا تراشیون صبح امروز در اختتامیه جشنواره همایش پیوندهای آسمانی که در حسینیه امامزاده حسین (ع) برگزار شد، با بیان اینکه 30 درصد طلاق‌ها در اوایل زندگی رخ می‌دهد، اظهار داشت: با یادگیری مهارت‌های زندگی و ازدواج آگاهانه، آسان و به موقع می‌توان خانواده پایدار و مستحکمی را ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه با حرکت به سمت فراگیری مهارت‌آموزی در زندگی می‌توان بیشتر مشکلات را در خانواده برطرف کرد، ابراز داشت: بهترین این مهارت‌ها در دین اسلام است که با استفاده از آن موفق می‌شویم.

مدیرکل فرق و مذاهب حوزه علمیه قم با بیان اینکه طبق احادیث هر فردی که در مسیر فراهم کردن ازدواج جوانان گام بر‌دارد، مشغول عبادت است،‌ اذعان کرد: این حدیث بیانگر ثواب والای ترویج این امر مقدس در بین جوانان است بر این اساس مسئولان و قشرهای مختلف مردم در گسترش آن تلاش کنند.

تراشیون با اشاره به اینکه سال گذشته طبق گزارش سازمان ثبت و احوال 791 هزار فقره ازدواج صورت گرفته است، بیان کرد: متأسفانه از این آمار 159 هزار فقره طلاق بوده که این آمار بیانگر یک طلاق از پنج مورد ازدواج است.

این مسئول با بیان اینکه آموزش مهارت‌های زندگی باید در بین جوانان ارائه شود، اضافه کرد: آنان با یادگیری این مهارت‌ها می‌توانند زندگی موفق‌تری را در خانواده تشکیل دهند.

مشاور حوزه و دانشگاه قم عدم آشنایی جوانان و نوجوانان با مهارت‌های زندگی و عدم ارائه آموزش‌ این مهارت‌ها به آنان را از مهم‌ترین عوامل مشکلات به وجود آمده در خانواده عنوان و بیان کرد: آنان با آموزش این مهارت‌ها می‌توانند خانواده‌های مستحکم‌تری را تشکیل دهند.

آرامش مهم‌ترین هدف تشکیل خانواده

تراشیون با بیان اینکه بیش از 700 روایت در موضوع خانواده بیان شده است، خاطرنشان کرد: با یادگیری این احادیث به جوانان و نوجوانان می‌توان بیشتر مشکلات را در خانواده برطرف کرد.

این مسئول ایجاد آرامش در بین زن و شوهر را از مهم‌ترین اهداف تشکیل خانواده برشمرد و گفت: باید با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های مؤثر در مهارت‌های زندگی این هدف را در زندگی محقق کرد.

مشاور مذهبی و خانواده برقراری ارتباط در 10 ثانیه نخست را زمان طلایی برقراری ارتباط دانست و بیان کرد: زن و شوهر باید نحوه برقراری این ارتباط را در زمان استقبال و بدرقه یکدیگر از خانه بدانند تا بتوانند از ابتدا با یکدیگر ارتباط درست توأم با آرامش برقرار کنند.

تراشیون با اشاره به اینکه عمده مشکلات خانواده عدم ایجاد ارتباط  و برخوردهای مناسب زن و شوهر است، ابراز داشت: مشکلات اقتصادی با وجود آرامش در زندگی نمی‌تواند بنیان خانواده را از بین ببرد بر این اساس آنان باید در فراگیری نحوه برقراری ارتباط درست همت کنند.

حفظ آراستگی ظاهری موجب آرامش در خانواده

وی با بیان اینکه آراستگی ظاهر می‌تواند آرامش در خانواده ایجاد کند، گفت: حدود 40 درصد زنان از بی‌توجهی همسران به آراستگی ظاهر گلایه دارند.

مشاور مذهبی و خانواده با اشاره به اینکه مردها کم‌حرف و کلی‌نگر هستند، ادامه داد: زنان به جزئیات و ظاهر بیشتر توجه می‌کنند و به همین دلیل در خانواده موجب مشکل می‌شود که با فهمیدن مطالبی و آموزش مهارت‌های زندگی به زنان می‌توان برطرف کرد.

تراشیون با بیان اینکه توجه زنان و مردان به ظاهر می‌تواند در برقراری ارتباط و آرامش تأثیر بسزایی دارد، ابراز داشت: پوشیدن لباس به سلیقه همسر و با وجود میل باطنی می‌تواند در برقراری این آرامش کمک کند.

وی با اشاره به اینکه باید زن و شوهر نسبت به یکدیگر بصیرت داشته باشند، بیان کرد: آنان با شناخت یکدیگر می‌توانند عواملی که موجب آرامش می‌شوند را مطلوب‌تر در خانواده فراهم کنند.

مشاور حوزه و دانشگاه قم یادآور شد: زنان نسبت به مادرشوهر کلی‌نگر باشند تا مشکلات کمتری بین آنان به وجود آید.

انتهای پیام/77009/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول