اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قوچان هشدار داد

برنامه‌ریزی گسترده دشمنان برای القای سبک زندگی غربی

امام جمعه قوچان گفت: اگر خانواده‌ها برای زندگی خود و فرزندانشان سبک زندگی انتخاب نکنند، دشمنان با تمام تلاش به دنبال هدایت مردم به سمت سبک زندگی خودشان برمی‌آیند.

برنامه‌ریزی گسترده دشمنان برای القای سبک زندگی غربی

به گزارش خبرنگار فارس از قوچان، آیت‌الله محمد مروج ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قبای این شهرستان با بیان اینکه باید برای زندگی روش و برنامه‌ریزی داشت، اظهار کرد: اگر خانواده‌ها برای زندگی خود و فرزندانشان سبک زندگی انتخاب نکنند، دشمنان با تمام تلاش به دنبال هدایت مردم به سمت سبک زندگی خودشان برمی‌آیند.

وی تصریح کرد: سبک زندگی انتخاب شده در دنیا در آخرت نیز تاثیر داشته و همان رفتار و روش آدمی در دنیا در آخرت نیز نمایان و آشکار می‌شود.

خطیب جمعه قوچان با اشاره به اینکه انعکاس زندگی دنیایی در آخرت نقش تعیین‌کننده‌ای دارد، گفت: انسان همان زندگی‌ای که در دنیا انتخاب کرده در آخرت نیز نمود دارد، یعنی اگر در دنیا با خدا، قرآن، نماز و ارزش‌های الهی مأنوس نباشد، در قیامت از نظر دیده نابینا خواهد بود.

وی اضافه کرد: وقتی در دنیا فقط چشم ظاهری بینا بوده و چشم دل بسته باشد در آخرت همان چشم بینا، نابینا خواهد شد در صورتی که کسانی که چشم دلشان بیناست در آخرت نیز بینا خواهند بود.

مروج تاکید کرد: انسان بصیر چشمانش را بر روی دنیا بسته و ماورای آن یعنی آخرت را می‌بیند و سبک زندگی انسان در دنیا سبک زندگی وی در آخرت را رقم می‌زند چون عالم آخرت تصویر وسیعی از رفتارها و کردارهای آدم در این دنیاست.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به خاطر رشد و جایگاه مردم ایران به دنبال فتنه‌افکنی و دشمنی است، یادآور شد: باید سبک زندگی را الهی برگزید، زیرا اگر خود سبک زندگی اسلامی را انتخاب نکنیم، دشمنان سبک زندگی ما را انتخاب می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان در قسمت دیگری از خطبه‌های خود با تبریک اعیاد دهه ولایت و امامت، عنوان کرد: دشمنان برای فراگیر نشدن فرهنگ غدیر در سطح جامعه در حال تلاش بوده به طوری که این عید بزرگ بشریت و عیدالله را فقط به سادات نسبت می‌دهند، پس باید فرهنگ غدیر که همان فرهنگ حضرت زهرا(س) است، در جامعه احیا شود.

وی اذعان کرد: دشمنان برای همه طرح و برنامه داشته و مومنان باید سبک زندگی امامان را الگوی خویش قرار دهند و امامت به حرف نیست بلکه به راه و سبک زندگی است، یعنی همان زندگی علوی و حسینی.

انتهای پیام/2202/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول