اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده فیلمنامه شهید احمد مرزبالی مطرح کرد

لزوم تاملی به‌جا بر زندگی شهدا

نویسنده فیلمنامه شهید احمد مرزبالی گفت: لازم است که از زندگی تک‌تک شهدا تصویری و تاملی مناسب صورت گیرد.

لزوم تاملی به‌جا بر زندگی شهدا

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر رعنا امیر نویسنده جوان و خوش ذوق ایرانی که در حال نوشتن فیلمنامه‌ای در مورد زندگی شهید احمد مرزبالی، شهیدی از خطه شهیدپرور مازندران است که به این بهانه با وی به گفت‌وگو نشستیم.

رعنا امیر در این گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس از رامسر، ایده اولیه فیلمنامه‌اش را از سخنرانی پژوهشگر دفاع مقدس محمدحسین منصف دانست و ابراز داشت: در یکی از همایش‌هایی که این پژوهشگر خوش صحبت مازندرانی در حال سخنرانی بودند تصمیم گرفتم زندگی این شهید بزرگوار را تصویری کنم.

وی در ادامه افزود: البته تحقیقات جامعی را آقای منصف انجام دادند که در گفت‌وگویی که با این پژوهشگر داشتم به من انتقال دادند و کتابی هم با نام "لیلی‌تر از لیلی، مجنون‌تر از مجنون " که زندگی شهید مرزبالی را بازگو می‌کند، به همت موسسه حماسه هشت مازندران در حال چاپ است.

امیر دلیل نوشتن زندگی یک شهید را اینگونه بیان کرد: به نظر من زندگی تک‌تک شهیدان این خاک و بوم عزیز باید تصویری شود و همان طور که می‌دانید اثر و بازتابی که تصویر برجا می‌گذارد بسیار قابل توجه است.

این نویسنده اعلام کرد: زنان و مردان شهیدی را در ایران سرافراز داریم که نیاز است تاملی مناسب بر روی زندگی آنها صورت گیرد تا این غفلت کنار گذاشته شود.

وی اظهار داشت: هرچند نوشتن در مورد یک شهید که با خون خود از وطن خود دفاع کرده است بسیار سخت است.

امیر خاطر نشان کرد: بر این سعی هستم که فیلمی که از فیلمنامه تهیه می‌شود در شبکه‌های سراسری پخش شود.

وی اذعان داشت: در حدود 20 سالی که این شهید مفقودالاثر بود همسرش شهربانو دلاورانه زندگی را به پیش برده که نمونه‌ای از زنان وطنم است که هر چند در جنگ حضور نداشتند اما آن چنان شیر زنانه زندگی کردند که همسران‌شان با خیال راحت در جبهه‌ها حضور داشتند.

این فیلمنامه‌ نویس در پایان تاکید کرد: وظیفه تک تک ما ایرانی‌ها این است وقتی دفاع مقدس را با آن شکوه با موفقیت پشت سر گذاشتیم تک‌تک اعمال و رفتارمان تایید کننده حضور شهدا و سربازانی باشد که نامشان گاهی فراموش می‌شود و در هر سمت و یا کاری هستیم باید برای آسودگی و آرامش هموطنان‌مان بکوشیم.

انتهای پیام/86024/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول