اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان قزوین:

ماهیت تربیت‌بدنی در ایران پهلوان‌پروری است

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: ماهیت تربیت‌بدنی در کشور ایران پهلوان‌پروری است به همین دلیل برای اخلاق و معنویت در ورزش اهمیت زیادی قائل است.

ماهیت تربیت‌بدنی در ایران پهلوان‌پروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن حق‌شناس در همایش خانواده تربیت‌بدنی با محوریت اخلاق در ورزش که ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: از دیرباز در کشور ایران به ورزش به عنوان فعالیتی که به تربیت پهلوانان و رادمردان می‌پردازد، توجه می‌شد.

وی افزود: پهلوان نیز به کسی اطلاق می‌شده که در عین دارابودن جسمی تنومند، اهل معرفت و اخلاق بود.

شاه کلید تربیت در دست مربیان ورزش است

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین با بیان اینکه شاه کلید تربیت در دست مربیان ورزش است، بیان کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان با تمام وجود در خدمت مربیان هستند اگر مربیان پایبند اخلاق باشند، قهرمانانی با اخلاق تربیت می‌کنند.

حق‌شناس تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عللی که موجب ماندگاری قهرمانان ایرانی در اذهان عمومی می‌شود، رفتار و منش پهلوانی آنان است.

این مسئول با اشاره به اینکه جوانان سعی می‌کنند ورزشکاران را الگوی خود قرار دهند، اضافه کرد: با توجه به اینکه جوانان امروزی سعی می‌کنند ورزشکاران را به عنوان الگو برای خود در نظر بگیرند، ورزشکاران باید از هر نظر کامل باشند تا بتوانند الگوی مناسبی برای جوانان به شمار روند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اظهار کرد: بنابر این از ورزشکاران و مربیان ورزش انتظار می‌رود در مسیر تکامل حرکت کنند تا جوانانی که از آنان الگو می‌گیرند را نیز با خود هم مسیر سازند.

تجلیل از 14 مربی اخلاق‌مدار قزوین

حق‌شناس عنوان کرد: در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت هفته ورزش و تربیت‌بدنی برگزار شده 14 مربی ورزشی قزوین به عنوان مربیان اخلاق‌مدار استان قزوین معرفی شده و از آنان قدردانی شدند.

این مسئول ادامه داد: سیدعلی شیوایی، علی شهروان مهر، علی مافی چگینی، میرمسعود میرزاده و رضا لایق به ترتیب در رشته‌های ورزش همگانی، شنا، زورخانه‌ای، فوتبال و کشتی به عنوان مربیان اخلاق‌مدار ورزش استان قزوین معرفی شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اضافه کرد: اردشیر موحد دانش، مهرداد شوشتری، محمد نوری، افشین هادی چگینی، حمیدرضا داوری و رضا خیرخواه نیز از دیگر مربیان اخلاق‌مدار ورزش قزوین به ترتیب در رشته‌های جودو، والیبال، ووشو، ورزش‌های رزمی، کاراته و ژیمناستیک بودند.

به گفته حق‌شناس افسانه حسن‌نایبی و آمنه محمودی نیز به عنوان دو مربی اخلاق‌مدار ورزش استان قزوین در بخش بانوان معرفی شدند.

انتهای پیام/77010/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول