اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سی و پنجمین سال تأسیس ورزش رزمی هالا صورت می‌گیرد

تجلیل از بنیانگذار ورزش رزمی هالا در اهر

به مناسبت سی و پنجمین سال تأسیس ورزش رزمی هالا از استاد اسماعیل ملک جهانی بنیانگذار ورزش رزمی هالا در کشور و جهان در شهرستان اهر زادگاه این استاد تجلیل شد.

تجلیل از بنیانگذار ورزش رزمی هالا در اهر

به گزارش خبرگزاری اهر، مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان صبح امروز در مراسم تجلیل از بنیانگذار ورزش رزمی هالا در زادگاه حمایت از ورزش‌های بومی کشورمان را مورد تأکید قرار داد و ورزش رزمی هالا را یک ورزش بومی و اصیل منطقه برشمرد.

محمد سیدزاده گفت: این ورزش با رویکرد ملی و جهانی می‌تواند به عنوان نماد کشورمان در دنیا مطرح شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز از پیگیری فراکسیون ورزش و کمیته ورزش‌های رزمی این فراکسیون برای ثبت این ورزش بومی و اصیل منطقه خبر داد.

عباس فلاحی‌باباجان گفت: این ورزش به جهت اهداف فرهنگی و معنوی خود می‌تواند به عنوان یکی از ورزش‌های مهم کشورمان مورد توجه جدی قرار گیرد که دراین زمینه تلاش داریم این امر محقق شود.

فرماندار شهرستان اهر نیز حمایت از ورزشکاران و مدال‌آوران و نخبگان و پیشکسوتان ورزش را یکی از اولویت‌های کارگروه ورزش و جوانان این شهرستان برشمرد و اظهار امیدواری کرد با حمایت مادی و معنوی مسئولان کشوری و استانی بتوانیم گام‌های عملی در این زمینه برداریم.

رضا صدیقی، علاقمندان این ورزش رزمی را در شهرستان اهر بیش از 10 هزار نفر اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد با ارائه برنامه‌های مختلف بتوانیم این ورزش را در سطح استان و کشور به عنوان نماد منطقه ارسباران توسعه دهیم.

بنیانگذار ورزش رزمی هالا در کشور و جهان نیز دراین همایش هدف از راه‌اندازی و ایجاد این ورزش رزمی را بومی‌سازی ورزش‌های رزمی بدون تبعیت از کشورهایی مانند چین، ژاپن و کره برشمرد و افزود: با تلاش‌های انجام شده در 20 استان کشورمان این ورزش به عنوان یک ورزش عمومی و مورد اقبال علاقه‌مندان ورزش رزمی قرار گرفته است.

جعفر خضوعی دبیر همایش نیز ضمن تقدیر از خدمات 35 ساله این استاد پیشکسوت خواستار تلاش مسئولین دست‌اندرکار برای ثبت فدراسیون این ورزش و هنر بومی منطقه شد.

در ادامه این مراسم از استاد اسماعیل ملک جهانی به علت خدمات 35 ساله این پیشکسوت اهری در راه‌اندازی و تقویت و توسعه این ورزش و هنر رزمی توسط مسئولین منطقه و اعضای این ورزش تقدیر شد.

همچنین از خانواده دو شهید هالا کار شهید جلال نوری و شهید محرم شهبازیان با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

در این مراسم در دو مرحله رزمی‌کاران هنر رزمی هالا حرکات ورزشی خود را به نمایش گذاشتند و در پایان این همایش از خیابان چای کنار اهر که به نام بنیانگذار ورزش رزمی هالا نامگذاری شده بود رونمایی شد.

همچنین اولین مدرسه رزمی ورزشی هالا نیز در این خیابان با حضور مسئولان و استاد ملک جهانی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/60004/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول