اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی:

200 دانشجوی پیام‌نور خراسان جنوبی آموزش کارآفرینی فرا گرفتند

معاون فرهنگی و هنری دانشگاه پیام‌نور خراسان جنوبی با بیان این‌که کارآفرینی موتور محرک کشورهای توسعه یافته است، گفت: تعداد 200 نفر از دانشجویان پیام‌نور خراسان جنوبی آموزش‌های کارآفرینی را فرا گرفتند.

200 دانشجوی پیام‌نور خراسان جنوبی آموزش کارآفرینی فرا گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا محمدزاده ظهر امروز در همایش کسب و کار خلاق دانشجویی بدون سرمایه اظهار داشت: کارآفرینی یکی از محورهای اصلی برای هدایت و آموزش کسب و کارهای نوین است.

وی با بیان این‌که از کارآفرینی به عنوان داروی تب بیکاری در کشور نام‌برده می‌شود، ادامه داد: اشتغال‌زایی یکی از خروجی‌های کارآفرینی است.

دهه 60 کشور با کمبود مدارس روبرو شد

معاون فرهنگی و هنری دانشگاه پیام‌نور خراسان جنوبی کارآفرینی را موتور محرک کشورهای توسعه یافته دانست و افزود: امروز ما کارآفرینی را از کشورهای توسعه یافته الگو گرفته‌ایم.

محمدزاده با بیان این‌‌که کشور ما در دهه 60 با موجی از مسائل روبرو شد، تصریح کرد: در این زمان کشور با کمبود مدارس و چند شیفته شدن آنها مواجه شد.

وی با بیان این‌‌که دانشگاه‌ها توانستند این موج عظیم را پشت سر بگذارند، گفت: اکنون این موج دنبال بازار کار است.

ایجاد مراکز کارآفرینی در دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی و هنری دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با بیان این‌‌که باید کار و مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها انجام شود، افزود: در حال حاضر مراکز کارآفرینی در دانشگاه‌ها ایجاد شده است.

محمدزاده از راه‌اندازی مرکز کارآفرینی در دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی از سال 88 خبر داد و متذکر شد: در ابتدا فعالیت خود را با آموزش کارآفرینی آغاز کردیم.

وی با بیان این‌که حدود 200 نفر آموزش‌های خاص کارآفرینی را فراگرفته‌اند، اضافه کرد: در سه سال گذشته دانشجویان فعالیت‌های خلاقانه‌ای از جمله مسابقات دومینو را انجام داده‌اند.

فضای استفاده از ایده‌ها در کشور فراهم است

معاون فرهنگی و هنری دانشگاه پیام‌نور خراسان جنوبی فضای کسب و کار را دولتی و خصوصی دانست و گفت: بخش دولتی اشباع شده و باید به بخش خصوصی مراجعه کرد.

محمدزاده خاطرنشان کرد: فضای استفاده از ایده‌ها و توسعه آن در کشور فراهم است.

انتهای پیام/69010/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول