اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سابق دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی خبر داد:

افزایش توجه به علوم اسلامی در دانشگاه پیام‌نور

خبرگزاری فارس: رئیس سابق دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال تحصیلی جدید شاهد افزایش توجه به علوم اسلامی در دانشگاه هستیم.

افزایش توجه به علوم اسلامی در دانشگاه پیام‌نور
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابراهیم تقی‌زاده صبح امروز در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان اظهار داشت: دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی امسال در مقطع کارشناسی ارشد ایجاد هشت رشته را تقاضا کرد ولی از این تعداد با دو رشته جغرافیا گرایش شهری در دانشگاه پیام نور فردوس و زبان شناسی در دانشگاه پیام نور قاین موافقت شد.
وی ادامه داد: دلیل موافقت نکردن شورای گسترش با ایجاد دیگر رشته‌ها سیاست وزارت علوم بر محدودیت رشته‌های کارشناسی ارشد است تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای گسترش آن انجام شود.
رئیس سابق دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی گفت: پرونده ایجاد رشته‌های شیمی و ریاضی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور استان نیز تکمیل شده و منتظر اعلام نظر وزارت علوم است که به طور قطع از مهرماه پذیرش دانشجو در رشته‌های جغرافیا و زبان‌شناسی را داریم اما برای رشته‌های شیمی و ریاضی پیش‌بینی می‌شود که از بهمن ماه دانشجو بپذیریم.
تقی‌زاده با اعلام اینکه از سال آینده رشته‌های دیگری از فنی و مهندسی به رشته‌های موجود اضافه می‌شود، اظهار داشت: علاوه بر رشته‌های فنی و مهندسی ایجاد رشته‌های هنر و صنایع دستی نیز در دستور کار دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی است و با توجه به رایزنی‌ها و مکاتبات انجام شده رویکرد دانشگاه این است که سال آینده تعداد رشته‌های فنی و مهندسی و کاربردی پیام نور استان به 20 رشته افزایش یابد.
وی تصریح کرد: با راه‌اندازی رشته‌های فنی و مهندسی و کاربردی در دانشگاه پیام نور برگزاری تمام کلاس‌های عملی و تعداد جلسات آن به سبک دانشگاه‌های حضوری است، زیرا در اینگونه رشته‌ها دانشجو نمی‌تواند از راه دور، نیمه حضوری و غیرحضوری کارایی لازم را به دست آورد.
ابراهیم تقی‌زاده هفته جاری به عنوان رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی معرفی شد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول