اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین روز از دهه فجر

ساختمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور خراسان‌جنوبی افتتاح شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی دو پروژه آموزشی و رفاهی دانشگاه پیام‌نور خراسان‌جنوبی با حضور استاندار خراسان‌جنوبی و فرماندار بیرجند افتتاح شد.

ساختمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور خراسان‌جنوبی افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان‌‌رضوی پیش از ظهر امروز با اشاره به زیربنای 6 هزار و 200 مترمربعی پروژه‌های افتتاحی اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل ساختمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور خراسان‌جنوبی و سلف‌سرویس این دانشگاه است.

ابراهیم تقی‌زاده افزود: اعتبار این پروژه‌ها 35 میلیارد ریال بوده که از اعتبارات ملی و اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان تأمین شده است.

وی با اشاره به گستردگی دانشگاه پیام‌نور در سطح کشور ابراز داشت: دانشگاه پیام‌نور با بیش از 500 واحد و مرکز دانشگاهی و بیش از یک میلیون دانشجو، بزرگ‌ترین دانشگاه کشور است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان‌رضوی با اشاره به رشد چشمگیر پروژه‌های عمرانی در سطح دانشگاه پیام‌نور خراسان‌جنوبی بعد از آغاز به کار دولت نهم تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی تاسیس شده از سال 84 تا سال 90، سه برابر پروژه‌های افتتاح شده از بدو تأسیس دانشگاه پیام‌نور استان تا سال قبل از آغاز به کار دولت نهم است.

تقی‌زاده با اشاره به این موضوع که فضای مناسب برای هر دانشجو براساس استانداردهای وزارت علوم پنج مترمربع است، گفت: این مقدار در دانشگاه پیام‌نور استان برابر با 4.2 مترمربع است.

وی ادامه داد: این مقدار فضا بسیار مناسب بوده و سبب شده است که دانشگاه پیام‌نور خراسان‌جنوبی از لحاظ میزان سطح استاندارد فضاها در رتبه دوم کشوری قرار گیرد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان‌رضوی با اشاره به تمرکز برنامه‌های دانشگاه پیام‌نور در راستای افزایش کیفیت ارائه رشته‌های تحصیلی ابراز داشت: با تلاش‌های صورت گرفته، اینک بیشتر واحدهای درسی به صورت حضوری به دانشجویان ارائه می‌شود.

تقی‌زاده افزود: طرز فعالیت دانشگاه پیام‌نور که در آن اساتید تاثیر کمتری در نمرات دانشجویان داشته و سئوالات در تهران طرح و در همان‌جا نیز تصحیح می‌شود، سبب افزایش کیفیت یادگیری دانشجویان شده است.

وی ادامه داد: همین امر سبب قبولی 12 درصدی دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی شده است، که از سطح متوسط قبولی دانشگاه‌های دولتی کشور هم بالاتر است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان‌رضوی با اشاره به افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی‌ارشد در سطح دانشگاه‌های پیام‌نور خراسان‌جنوبی، تاکید کرد: هم‌اکنون دو رشته زمین‌شناسی و جغرافیا در مرکز بیرجند، رشته جغرافیا در مرکز فردوس و رشته زبان‌شناسی در مرکز قاینات در مقطع کارشناسی‌ارشد تدریس می‌شوند.

تقی‌زاده رتبه دانشگاه پیام‌نور در سطح کشور از لحاظ کیفیت از بین 300 دانشگاه را 19 دانست و افزود: همین موضوع سبب اقبال 60 درصدی کنکوری‌ها به این دانشگاه شده است.

وی با اشاره به فعالیت دانشگاه در هفت بخش آموزشی، اظهار داشت: هم‌چنین 12 رشته جدید که بیشتر آنها رشته‌های فنی هستند به رشته‌های دانشگاه پیام‌نور استان اضافه شده است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول