اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئول نظارت بر ذبح سازمان دامپزشکی صورت گرفت

آموزش 47 ذابح دام قزوین در آستانه عید قربان

با حضور مسئول نظارت بر ذبح و صید آبزیان سازمان دامپزشکی کشور ذابحان و ناظران ذبح شرعی دام در قزوین به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان در خصوص ذبح شرعی و بهداشتی دام آموزش دیدند.

آموزش 47 ذابح دام قزوین در آستانه عید قربان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان ظهر امروز یک کارگاه آموزشی در اداره کل شبکه دامپزشکی قزوین برای ذابحان و ناظران ذبح شرعی دام در استان برگزار شد.

در این کارگاه که 47 تن از ذابحان و پنج تن از ناظران ذبح دام حضور داشتند، حاضران با ضوابط ذبح شرعی و بهداشتی دام آشنا شدند و حجت‌الاسلام حمیدرضا علیجان‌زاده مسئول نظارت بر ذبح و صید آبزیان سازمان دامپزشکی کشور به بیان مباحثی در خصوص احکام شرعی ذبح دام پرداخت.

تدریس چگونگی رعایت اصول بهداشتی در ذبح دام را در این کارگاه دکتر مجیدرضا شکری بر عهده داشت که بر لزوم بازرسی دام پیش از کشتار و شناسایی بیماری‌هایی نظیر هاری و جنون گاوی در این بازرسی‌ها تأکید کرد.

رعایت اصول ضروری در خصوص خونگیری از دام ذبح شده، حفظ آرامش دام پیش از کشتار و همچنین بازرسی‌های پس از کشتار برای بررسی بیماری‌هایی همچون سل، سیستی سرکوس و سارکوسیست نیز از دیگر موارد مطرح شده از سوی این کارشناس بود.

انتهای پیام/77011/ی20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول