اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

فعالیت 35 مرکز خدمات‌رسانی دامپزشکی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اکنون 14 کلینیک، 13 داروخانه، شش مرکز مایه‌کوبی مستقل دام و طیور، یک آزمایشگاه تشخیص طبی دام و طیور و یک شرکت بزرگ پخش داروهای دامپزشکی وابسته به بخش خصوصی در این استان وجود دارد.

فعالیت 35 مرکز خدمات‌رسانی دامپزشکی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محسن صادقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان 2 میلیون و 100 هزار رأس دام وجود دارد که در شش ماه نخست امسال 4 میلیون و 184 هزار نوبت رأس دام علیه بیماری‌های دامی از جمله آبله، آنترو توکسمی، آگالاکسی و تب برفکی واکسینه شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل این تعداد واکسیناسیون 28 درصد رشد داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که بیماری تب برفکی ویژه دام‌هایی چون گاو و گوسفند و بز است، ابراز داشت: در مدت گذشته و سپری شده از امسال دو مورد دام مبتلا به بیماری تب برفکی مشاهده شد که یکی در کشتارگاه بنیاد جانبازان و دیگری نیز در گاوداری‌های شهر لیکک از توابع بهمئی بوده و هم اکنون این بیماری کنترل شده است.

 وی از واکسیناسیون به صورت فازبندی در این خصوص خبر داد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه بیماری تب برفکی دام و طیور تقریبا جزو استان‌های پاک کشور است.

 مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: واکسیناسیون بیماری تب برفکی در استان ما هر 4 ماه یک‌بار به صورت مستمر در همه واحدهای دامی صورت می‌گیرد.

 صادقی در ادامه علاوه بر دام از واکسیناسیون طیور هم گفت و افزود: در این مدت شش ماه گذشته از سال؛ 8 میلیون و 990 هزار قطعه طیور علیه بیماری‌های طیور از جمله آنفلوآنزا، برونشیت و گامبرو واکسینه شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد افزایش واکسیناسیون طیور داشتیم.

 مدیر‌کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از رویکردهای مهم این دستگاه در استان را ساماندهی و هویت‌دار کردن دام‌های سبک و سنگین اعلام کرد و گفت: فاز نخست این طرح از اوایل تابستان تاکنون در استان آغاز شده است.

 صادقی ادامه داد: بر اساس این طرح، دام‌ها در یک فرایند و برنامه تعریف شده هویت‌دار می‌شوند همان‌گونه که سازمان ثبت احوال تمامی اتفاقات در زندگی انسان را ثبت می‌کند این سیستم هم؛ یک دام از تولد تا ذبح و همه اتفاقات و مراحل زندگی آن را در سامانه ثبت می‌کند.

 وی با بیان آماری از مراکز خدمات‌رسان دامپزشکی در استان گفت: اکنون 14 کلینیک دامپزشکی، 13 داروخانه دامی، 6 مرکز مایه‌کوبی مستقل دام و طیور، یک آزمایشگاه تشخیص طبی دام و طیور و یک شرکت بزرگ پخش داروهای دامپزشکی وابسته به بخش خصوصی در این استان وجود دارد.

 مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد به بخشی از خدمات این زیر مجموعه اشاره کرد و افزود: در 6 ماه نخست امسال بیش از 5 هزار و 800 مورد نمونه آزمایشگاهی از آزمایشگاه‌های فعال استان در حوزه دام و طیور دریافت شده است.

انتهای پیام/82009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول