اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان:

دامپزشکی در کنترل 70 درصد بیماری‌ها نقش دارد

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: نقش سازمان دامپزشکی در کنترل بیش از 70 درصد بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین تامین بهداشت عمومی بسیار مهم است.

دامپزشکی در کنترل 70 درصد بیماری‌ها نقش دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بیژن دهقانی پیش از ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز دامپزشکی اظهار داشت: دامپزشک نقش اساسی در تامین غذای کافی و سالم برای مردم دارد.

دهقانی عنوان کرد: کرمان استانی با ظرفیت‌های خاص است و بعد از معدن، کشاورزی جایگاه ویژه‌ای در این استان دارد و در زمینه تولید پسته و گردو مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان تصریح کرد: با وجود ظرفیت‌های فراوان، هنوز در زیرساخت‌ها و صنعت دامپروری در استان کرمان عقب هستیم، در حالی که باید جزو استان‌های برتر کشور باشیم و در صنعت آبزیان و طیور جزو استان‌های متوسط کشور هستیم.

وی بیان داشت: باید با اختصاص بودجه‌های مناسب به این بخش‌ها گام‌های مؤثری برداریم و بتوانیم، سهم استان کرمان را از درآمدهای ملی بگیریم.

دهقانی ابراز داشت: نقش کشتارگاه‌ها در حفظ محیط زیست، کمک به صنعت دامپروری، ایجاد اشتغال و بهره‌وری مؤثر است، لذا برای رسیدن به این اهداف نیاز به صنایع زیربنایی و اصلاح زیرساخت‌ها در استان کرمان داریم.

وی ابراز داشت: یکپارچه و مکانیزه کردن صنعت دامپروری در استان کرمان، تامین نهاده‌های دامی به صورت یکپارچه، تقویت تشکل‌های دامپروری و کشاورزی، تامین اعتبارات دامپزشکی، کمک به دامداری‌های روستایی و عشایری و صنایع و فرآورده‌های دامی و لبنی می‌تواند به ایجاد ارزش افزوده و اشتغال منجر شود.

دهقانی گفت: با تقویت آزمایشگاه در حال حاضر می‌توانیم، تشخیص گوشت حلال و حرام را بدهیم و این یک کلینیک مرجع توسعه یافته است و نیروهای خبره‌ای در این کلینیک مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه نقش دامپزشکی در جامعه مهجور مانده است، افزود: نقش سازمان دامپزشکی در کنترل بیش از 70 درصد بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین تامین بهداشت عمومی بسیار مهم است.

انتهای پیام/80018/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول