اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل:

غیر فعال بودن مراکز خدمات دامپزشکی در بخش‌ها و دهستان‌ها نگران‌کننده است

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: غیر فعال بودن مراکز خدمات دامپزشکی در بخش‌ها و دهستان‌ها به دلیل کمبود امکانات و نیروی انسانی از مهمترین چالش‌های حال حاضر دامپزشکی است.

غیر فعال بودن مراکز خدمات دامپزشکی در بخش‌ها و دهستان‌ها نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته دامپزشکی در اردبیل اظهار داشت: در این راستا با پشتیبانی دلسوزانه مسئولان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز استانی اقداماتی برای جذب نیرو انجام شده و پس از طی مراحل اداری در آینده نزدیک در سیستم مشغول به کار می‌شوند.

وی از دیگر چالش‌های دامپزشکی استان را همجواری استان با کشور آذربایجان و ورود و خروج دام و پرندگان به استان اردبیل اعلام کرد.

صالحی تصریح کرد: با توجه به نو پدید و باز پدید بودن برخی بیماری‌ها احتمال انتقال چنین بیماری‌هایی در سطح دام و طیور استان وجود دارد که در این راستا اقدامات پیشگیرانه، هشداردهنده و همچنین برنامه‌های واکسیناسیون دام و طیور جز اولویت‌های مهم دامپزشکی در استان اردبیل است.

این مسئول در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر در دنیا در موضوعات مختلف نقش مهمی برای دامپزشکی تعریف شده که هر کدام از این نقش در حیات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: سازمان دامپزشکی کشور در مراکز و ادارات کل در استان‌ها به عنوان بازوهای اجرایی سازمان مرکزی با تلاش‌های شبانه‌روزی و طاقت‌فرسای پرسنل خود سعی می‌کنند به وظیفه خطیر خود در حوزه پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی اقدام کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیان کرد: در کنار پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی سعی در حفظ و حراست از جمعیت دامی، پیشگیری از بیماری‌ها و همچنین کنترل بیماری‌های مشترک و یا قابل انتقال بین انسان و دام در راستای ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه ضروری و حیاتی است.

صالحی به تأمین و تضمین بهداشت و سلامت دام و فرآورده‌های خام دامی در راستای تأمین و تضمین امنیت غذایی، بهداشت غذا و تغذیه سالم از طریق نظارت‌های بهداشتی بر تولید فرآورده‌های خام دامی تأکید کرد.

تولید یک میلیون و 346 هزار قطعه جوجه یک روزه در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اردبیل در صنعت مرغداری جز استان‌های برتر کشور است، گفت: ما سعی داریم جوجه یک روزه کیفی به بازار عرضه کنیم.

صالحی افزود: به دلیل حجم و کیفیت قابل توجه جوجه یک روزه تولید شده در این استان ما تعیین‌کننده نهایی در این باب هستیم و می‌توانیم با تولیدات انبوه خود قیمت نهایی بازار را تعیین کنیم.

وی از صادرات جوجه یک روزه به کشورهای همسایه خبر داد و تصریح کرد: در نیمه اول امسال بیش از یک میلیون و 346 هزار قطعه جوجه یک روزه صادر شده است.

صالحی همچنین از صادرات بیش از 800 هزار تن تخم مرغ نطفه‌دار، 60 تن عسل، 300 تن پا و دیگر قسمت‌های مرغ، 45 تن پودر گوشت و هشت تن پشم به کشورهای مختلف نظیر عراق، چین، مالزی، آذربایجان، ویتنام و ارمنستان خبر داد.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر در سطح استان پنج کارخانه جوجه‌کشی به همین تعداد مزرعه تخم‌‌گذار، بیش از 400 مزرعه تولید مرغ گوشتی، چهار مزرعه پرورش بوقلمون، چهار مزرعه پرورش شترمرغ و همچنین یک مزرعه پرورش کبک داریم که محصولات تولید شده و روانه بازار مصرف می‌شود.

انتهای پیام/62006/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول