اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با فرا رسیدن عید قربان

صالحی: مردم ذبح شرعی را رایگان و با نظارت دامپزشکی انجام دهند

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: ما در روز عید قربان آمادگی داریم تا تمامی ذبح شرعی قربانی‌های مردم را رایگان و با نظارت بهداشتی و شرعی انجام داده و خیال مردم را از بابت تامین گوشت سالم راحت کنیم.

صالحی: مردم ذبح شرعی را رایگان و با نظارت دامپزشکی انجام دهند

صادق صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: سازمان دامپزشکی علاوه بر فعالیت‌هایی که به شکل روزمره و بر اساس سیاست‌های جاری کشور در تامین بهداشت دام و فرآورده‌های آن انجام می‌دهد در طول سال به مناسبت‌های مختلف نظیر عید نوروز، ماه مبارک رمضان، ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا و به ویژه عید سعید قربان تمهیداتی خاص اندیشیده است تا مردم ذبح قربانی خود را شرعی و بهداشتی انجام دهند.

وی عنوان کرد: در همین راستا طرحی با عنوان تشدید کنترل و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در این ایام اجرا می‌شود که امسال نیز تلاش می‌کنیم در آستانه عید سعید قربان این طرح را اجرایی کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل افزود: با فعال شدن اکیپ‌های نظارت بر بهداشت و ذبح شرعی قربانی‌های مردم در عید سعید قربان سعی داریم با تمام توان اداره کل دامپزشکی در سطح استان اردبیل، فعالیت‌هایمان را به شکلی انجام دهیم تا مردم از تهیه گوشت سالم و بهداشتی اطمینان داشته و به آن یقین پیدا کنند.

صالحی ادامه داد: ما آمادگی داریم در محل ذبح حیوانات با اکیپ‌های نظارتی و بازرسی خود حاضر شویم و ضمن تایید سلامت گوشت قربانی به مردم اطمینان دهیم تا از فرآورده‌های خام دامی به شکل سالم استفاده کنند.

این مسئول تصریح کرد: به همین مناسبت تمام کشتارگاه‌های استان در روز عید قربان به حالت آماده‌باش در‌آمده‌اند تا ذبح رایگان دام‌ها انجام شده تا مردم با خیال راحت به مصرف فرآورده‌های خام دامی اقدام کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل یادآور شد: ما ناظران بهداشتی و شرعی خود را علاوه بر کشتارگاه‌ها در میادین و مناطق مختلف شهر از ساعات اولیه روز عید قربان فعال خواهیم کرد تا به عموم مردم، مراجعان و افرادی که از طریق تماس تلفنی ذبح دام خود را اطلاع دادند خدمات‌رسانی انجام شود.

صالحی به خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: با اطلاع‌رسانی‌ها و آگاهی‌بخشی‌هایی که در سال‌های اخیر در این باب صورت گرفته خود مردم راغب هستند تا این نظارت‌ها تقویت شده و مردم با اعمال نظر بیشتر در مصرف گوشت اطمینان و اعتماد کافی داشته باشند.

وی تاکید کرد: امیدواریم این رویکردها زمینه و بستری را فراهم آورد تا مردم در روز عید قربان بتوانند گوشت سالم تهیه و تامین کنند و با اعتماد به اکیپ‌های سیار و ثابت دامپزشکی در خصوص ذبح شرعی و بهداشتی اطلاعات کافی و کامل را کسب کرده و با اعتماد کامل در این زمینه در مصرف و توزیع مناسب آن همت کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: در روزهای آینده تعداد و محل استقرار اکیپ‌های نظارتی و بهداشتی دامپزشکی اطلاع‌رسانی خواهد شد تا مردم بیشتر در جریان طرح تشدید کنترل و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی قرار گیرند.

انتهای پیام/62004/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول