اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی مازندران مطرح کرد

حل مشکل فارغ‌التحصیلان دامپزشکی با ورود بخش خصوصی

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه بسترهای لازم برای ورود بخش خصوصی به این حوزه فراهم است، گفت: ورود بخش خصوصی به فعالیت‌های دامپزشکی، مشکل فارغ‌التحصیلان این بخش را برطرف می‌کند.

حل مشکل فارغ‌التحصیلان دامپزشکی با ورود بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مجید مختاری صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی دامپزشک در سالن اریکه آریایی این شهرستان با اشاره به اینکه مساله غذا از نظر اجتماعی هنوز در درجه اهمیت بالایی در دنیا قرار دارد، اظهار داشت: اهمیت تامین غذایی و امنیت غذایی نیز با توجه به موقعیت کشورها با نوع و سبک غذایی در ارتباط است.

وی با بیان اینکه در مازندران یک‌هزار و 700 نفر در حوزه دامپزشکی فعالیت می‌کنند، بیان داشت: 308 نفر از این افراد در حوزه بخش خصوصی فعال هستند.

مختاری با تاکید بر اینکه از سال 70 واگذاری فعالیت‌های تصدی‌گری دامپزشکی به بخش خصوصی آغاز شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون تنها 23 وظیفه از 68 وظیفه دامپزشکی را بخش دولتی انجام می‌دهد و بقیه برون‌سپاری شده است.

وی با اشاره به اینکه بسترهای لازم برای ورود بخش خصوصی به این حوزه فراهم است، گفت: از این جهت می‌توانیم برای فارغ‌التحصیلان این رشته نیز شغل ایجاد کنیم.

این مسئول با بیان اینکه از یک‌هزار و 700 عامل بیماری‌زای شناخته شده 850 عامل میان انسان و دام مشترک است، اظهار کرد: دامپزشکی در صف مقدم مبارزه با این بیماری خطرناک در جوامع انسانی است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 459 هزار تن کالا از طریق صدور مجوز ویژه و نظارت بر واردات به مازندران وارد شده است،افزود: مازندران از جمله استان‌هایی در کشور است که زنجیره کامل صنعت طیور را دارد.

به گزارش فارس، در این مراسم از بازنشستگان شبکه دامپزشکی استان مازندران تجلیل شد.

انتهای‌پیام/86011/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول