اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان دامپزشکی کشور:

کنترل کیفیت محصولات دامی اولویت سازمان دامپزشکی است

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: یکی از اولویت‌های اصلی این سازمان کنترل مرتب و مستمر کیفیت محصولات دامی است.

کنترل کیفیت محصولات دامی اولویت سازمان دامپزشکی است

به گزارش خبرگزاری فارس، همایش بررسی کیفیت محصولات دامی به مناسبت هفته دامپزشکی بعد از ظهر امروز در موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی مستقر در شهرستان کرج برگزار شد.

در این همایش محسن مشکات طی سخنانی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اصلی سازمان دامپزشکی، نظارت و کنترل کیفیت فرآورده‌های دامی است و کیفیت این محصولات به طور مرتب کنترل می‌شود.

وی تصریح کرد: ماموران سازمان دامپزشکی با مراجعه به دامداری‌ها و با استفاده از شاخص‌هایی که در اختیار دارند، به طور روزانه کیفیت این محصولات را از نظر هورمونی، باقیمانده سموم و دارو و سایر آلاینده‌ها بررسی می‌کنند.

این مسئول افزود: به طور قطع برای بررسی و کنترل کیفیت محصولات دامی که به طور مستقیم با سلامت مردم مرتبط است، سازمان دامپزشکی از تمام توان و ظرفیت خود استفاده خواهد کرد.

مشکات گفت: در همین راستا اقدامات خوبی در حوزه تجهیز امکانات و بهسازی تجهیزات موجود انجام شده و در آخرین گام آزمایشگاه مدرن و تخصصی کنترل بهداشتی و پایش باقیمانده‌ها در مواد غذایی محصولات دامی از سوی سازمان دامپزشکی احداث شده است.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت در حوزه دامپزشکی با سلامت جامعه رابطه مستقیم دارد، گفت: برای رسیدن به جامعه سلامت، باید همه مردم به مواد غذایی سالم دسترسی داشته باشند و بخش مهمی از تحقق این هدف مهم بر عهده سازمان دامپزشکی و فعالان این عرصه است.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی نیز در این نشست با اشاره به برخی از برنامه‌های در دست اجرای این موسسه گفت: خوشبختانه تلاش‌های علمی موسسه رازی طی سال‌های اخیر منجر به تحقق دستاوردهای مهمی برای کشور شده است.

احمدرضا جباری اظهار داشت: در صورت تامین نیازها و اعتبارات لازم، این تحقیقات می‌تواند توسعه یافته و در نهایت ضمن تامین نیاز کشور، می‌توانیم برای رسیدن به جامعه سلامت بیش از گذشته ایفای نقش کنیم.

در ادامه همایش فوق که با حضور مسئولان سازمان دامپزشکی برگزار شد، از 15 کارشناس و پیشکسوت فعال در حوزه دامپزشکی تجلیل شد.

انتهای پیام/2302/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول