اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی انزلی:

نظارت دامپزشکی از مزرعه تا سفره مردم برقرار است

رئیس شبکه دامپزشکی انزلی گفت: امروزه عملکرد و نظارت‌های دامپزشکی به معنای واقعی کلمه از مزرعه تا سفره مردم برقرار است.

نظارت دامپزشکی از مزرعه تا سفره مردم برقرار است

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، نوید صفرزاده صبح امروز به همراه کارکنان شبکه دامپزشکی بندرانزلی و جمعی از دامپزشکان و مسئولان فنی بهداشتی فعال در مراکز خدماتی و تولیدی بخش‌خصوصی این شهرستان به مناسبت گرامیداشت روز ملی دامپزشکی به دیدار نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرانزلی رفتند.

رئیس شبکه دامپزشکی انزلی درباره روز ملی دامپزشکی در کشور اظهار کرد: این روز فرصتی است تا ابعاد گسترده مسئولیت‌های بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی دامپزشکی مورد توجه و ارزیابی متولیان امور و مسئولان قرار گیرد.

وی، افزود: امروزه عملکرد و نظارت‌های دامپزشکی به معنای واقعی کلمه از مزرعه تا سفره برقرار است.

به گفته صفرزاده، تمام امور بهداشت و مدیریت بیماری‌های دام، طیور، زنبور عسل، کرم ابریشم و آبزیان، نظارت بر کشتار و بسته‌بندی و عرضه این محصولات برای ورود به سفره‌های مصرف کنندگان، توسط فعالان پرتلاش عرصه دامپزشکی مورد کنترل و نظارت قرار می‌گیرد.

وی درباره پیشینه دامپزشکی در بندرانزلی گفت: تشکیلات دامپزشکی در این شهرستان با حدود 60 سال قدمت است و تولید و فرآوری و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی در انزلی سابقه دیرینه دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی انزلی با بیان اینکه پرسنل دامپزشکی بدون هیچ ادعایی در اجرای وظایف بهداشتی از جان خود گذشته‌اند، تصریح کرد: بسیاری از بیماری‌های عفونی در انسان با حیوانات مشترک است و در امر مبارزه با بیماری‌های دامی پرسنل خدوم دامپزشکی باید با بیماری‌های کشنده مانند هاری مواجه شوند.

وی، مقابله با بیماری‌های خطرناک مانند تب مالت، تب کریمه‌کنگو و آنفلوانزا و ...، را نشانه تلاش بدون وقف دامپزشکان دانست.

امام جمعه بندرانزلی نیز در این دیدار با تبریک ایام روز ملی دامپزشکی به تمام دامپزشکان و فعالان این عرصه، اظهار کرد: دامپزشکان و پرسنل شبکه دامپزشکی سربازان گمنام امنیت غذایی هستند که به صورت چراغ خاموش و بدون هیچ ادعا وظایف خود را به نحو مطلوب انجام می‌دهند تا مردم آسوده خاطر از محصولات غذایی استفاده و بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام سید داود موسوی، افزود: پرسنل دامپزشکی همواره در معرض بیماری‌های خطرناک و نیز در هنگام کار در معرض انواع حملات از سوی دام قرار دارند و آسیب می‌بینند.

وی ادامه داد: در مبحث نظارت‌های بهداشتی نیز با مخاطراتی از طرف سودجویان مواجه هستند که بنده برای آنها آرزوی صحت و سلامتی و موفقیت می‌کنم.

امام جمعه انزلی، نظارت‌های بهداشتی بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این مسیر نظارت بر عرضه غذایی حلال به مردم در کنار امور بهداشتی باید مورد توجه بسیار قرار گیرد و در این امور نیز دامپزشکی همتی مضاعف داشته باشد.

 وی، از تلاش‌ها و پیگیری‌های دکتر صفرزاده رئیس دامپزشکی انزلی در امر نظارت بر عرضه فرآورده خام دامی شهرستان و دیگر امور مربوطه قدردانی و برای وی و تمام همکارانشان آرزوی توفیق کرد.

به گزارش فارس، در نشست پرسنل شبکه دامپزشکی، دامپزشکان فعال در کلینیک‌ها و داروخانه‌های دامپزشکی شهرستان، بازنشستگان شبکه دامپزشکی و مسئولان فنی بهداشتی کارخانه‌های بسته‌بندی و فرآوری فرآورده‌های خام دامی حضور داشتند.

انتهای پیام/84001/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول