اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ورزش و جوانان زیرکوه:

پرونده جشنواره بازی‌های بومی محلی شرق کشور بسته شد

سرپرست اداره ورزش و جوانان زیرکوه از پایان جشنواره فرهنگی ورزشی شرق کشور به میزبانی حاجی‌آباد خبر داد.

پرونده جشنواره بازی‌های بومی محلی شرق کشور بسته شد

جعفر علی‌آبادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زیرکوه اظهار داشت: دومین جشنواره فرهنگی ورزشی بازی‌های بومی محلی شرق کشور به میزبانی خراسان جنوبی پایان یافت.

وی ادامه داد: این جشنواره به میزبانی شهر حاجی آباد شهرستان زیرکوه برگزار شد که 42 تیم ورزشی از استان‌های یزد، کرمان، سمنان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی در دو گروه بانوان و آقایان برای کسب قهرمانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان زیرکوه افزود: در بخش مسابقات ورزشی دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی شرق کشور تعداد 160 ورزشکار با انجام 75 مسابقه در چهار رشته ورزشی دال پلان، هفت‌سنگ، طناب‌کشی و کشتی محلی با چوخه به مصاف هم رفتند.

بانوان خراسان جنوبی بر سکوی قهرمانی

علی‌آبادی با اشاره به قهرمانی خراسان جنوبی در رشته دال‌پلان، خاطرنشان کرد: بانوان استان در مسابقه فینال به مصاف تیم دال پلان یزد رفت که با غلبه بر این تیم بر سکوی قهرمانی ایستاد و تیم یزد نایب قهرمان شد و خراسان شمالی در جایگاه سوم قرار گرفت.

وی گفت: در رشته هفت‌سنگ مسابقات جشنواره فرهنگی ورزشی شرق کشور، تیم بانوان خراسان جنوبی با پیروزی مقابل تیم خراسان شمالی قهرمان  شد.

بانوان خراسان جنوبی حریف کرمان نشدند

سرپرست اداره ورزش و جوانان زیرکوه با بیان این‌که در رشته طناب‌کشی جشنواره فرهنگی ورزشی شرق کشور تیم بانوان قهرمان کرمان رتبه نخست را کسب کرد، اذعان داشت: تیم طناب‌کشی خراسان جنوبی نایب قهرمان شد و تیم خراسان شمالی در جایگاه سوم ایستاد.

کسب قهرمانی خراسان جنوبی در دو رشته ورزشی دال پلان و هفت سنگ

علی‎آبادی به کسب قهرمانی تیم دال‌پلان بخش آقایان خراسان جنوبی در این مسابقات اشاره کرد و گفت: تیم دال‎پلان خراسان شمالی نایب قهرمان شد و تیم کرمان رتبه سوم را از آن خود کرد.

وی اضافه کرد: در این مسابقات و در رشته هفت سنگ ویژه آقایان تیم خراسان جنوبی در جایگاه نخست ایستاد، خراسان رضوی رتبه دوم را کسب کرد و تیم کرمان سوم شد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان زیرکوه با بیان این‌که در مسابقات رشته طناب‌کشی بخش آقایان تیم کرمان قهرمانی را از آن خود کرد، افزود: تیم خراسان رضوی نایب قهرمان شد و تیم خراسان جنوبی بر سکوی سوم قرار گرفت.

علی آبادی متذکر شد: برای احیا و ترویج کشتی خراسان جنوبی جشنواره فرهنگی ورزشی شرق کشور یک دوره مسابقات کشتی با چوخه برگزار شد.

وی ادامه داد: در مسابقات کشتی با چوخه در وزن منفی 75 کیلوگرم امیر امیدبخش از خراسان شمالی بر سکوی قهرمانی ایستاد، سجاد کهخوارپور  از سیستان و بلوچستان نایب قهرمان شد و  امیر صالحی از خراسان رضوی رتبه سوم را کسب کرد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان زیرکوه تصریح کرد: در کشتی با چوخه وزن مثبت 75 کیلوگرم عباس رضایی از خراسان جنوبی قهرمان شد، ابوالفضل محمودی از استان یزد رتبه دوم را از آن خود کرد و علی ذورقی از سیستان و بلوچستان در جایگاه سوم قرار گرفت.

علی آبادی یادآورشد: در رتبه تیمی این مسابقات خراسان جنوبی با کسب 43 امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد، یزد با کسب 33 امتیاز نایب قهرمان شد و خراسان شمالی با کسب 30 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

انتهای پیام/69014/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول