اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشستی با حضور اساتید دانشگاه بررسی شد

تهدیدی به نام رواج دوستی‌های خیابانی/ پایان تلخ روابطی که پایه ندارد

خبرگزاری فارس: با حضور اساتید دانشگاه و مسئولان در جلسه اتاق فکر ورزش و جوانان خراسان جنوبی رواج دوستی‌های خیابانی دختر و پسر مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار گرفت.

تهدیدی به نام رواج دوستی‌های خیابانی/ پایان تلخ روابطی که پایه ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جعفر خوشبختی صبح امروز در جلسه اتاق فکر ورزش و جوانان خراسان جنوبی در راستای رابطه بین دختر و پسر با اشاره به آمار این رابطه اظهار کرد: در یک تحقیق 55 درصد جوانان به این رابطه اقرار کردند.

استاد دانشگاه بیرجند به فقدان آگاهی و شناخت درست و واقع‌بینانه در این نوع از رابطه‌ها اشاره کرد و افزود: این رابطه‌ها غیرکنترل شده به ایجاد بدبینی، افت تحصیلی، عدم استقبال کانون خانواده و در نهایت آسیب‌های اجتماعی منجر می‌شود.

خوشبختی افزود: هم‌اکنون 26 سازمان درگیر این موضوع هستند که باید این تهدید را تبدیل به فرصت کنند و با تغییر رویکرد، باید این آسیب اجتماعی را درمان کنیم.

یکی دیگر از اساتید دانشگاه‌های بیرجند با اشاره به آسیب‌شناسی روابط بین دختر و پسر ابراز داشت: آموزش افراد در سطوح مختلف اجتماع، گسترش مهارت‌های فردی و اجتماعی از سنین نوجوانی در مدارس و مراکز فرهنگی با محوریت قوانین اسلامی و اجتماعی و توجه به نیازهای جوانان در ارضاء و پیدا کردن جایگزینی مشروع برای این روابط ،‌می‌تواند در پیشگیری و درمان این آسیب مؤثر باشد.

محمدرضا محمدی با بیان وجود این رابطه و عرف شدن آن در جامعه خاطر نشان کرد: در عصر ارتباطات و دسترسی ساده به ماهواره و سایر رسانه‌های مجازی اگر الگوی مناسب در اختیار جوانان قرار نگیرد و از راهکارهای عملی، جایگزین و تاثیرگذار استفاده نشود و رسانه‌های تصویری و نوشتاری ما نیز به کمک این جریان نشتابند فرهنگ غرب روابط فرزندانمان را خدشه‌دار خواهد کرد.

انتهای پیام/2248/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول