اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان قزوین:

اجرای احکام در زندان‌ها فرصتی برای اصلاح مجرمین است

مدیرکل زندان‌های استان قزوین گفت: اجرای احکام در زندان‌ها نقش مؤثری در احیای حقوق شهروندی مددجویان داشته و فرصتی برای اصلاح و تربیت آن‌ها است.

اجرای احکام در زندان‌ها فرصتی برای اصلاح مجرمین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان قزوین حمیدرضا فراست‌طلب در دیدار با مسئولان و کارکنان اجرای احکام زندان مرکزی افزود: اجرای دقیق و برابر مقررات احکام حبس در زندان‌ها از انتظارات به حق حکومت است و نباید تحت هیچ شرایطی مورد غفلت واقع شود.

وی تأکید کرد: اجرای صحیح و متقن احکام حبس نقش پررنگی در زندان‌ها داشته و ثبت دقیق اطلاعات و همچنین بررسی پرونده‌های قضایی آنان زمینه آن را فراهم خواهد کرد تا رسیدگی به وضعیت آنان آسان و سریع‌تر انجام شود.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین عنوان کرد: در نظام اسلامی، زندان صرفا محلی برای اجرای حکم نیست، بلکه اجرای احکام فرصتی برای اصلاح و تربیت مجرمین می‌باشد.

فراست‌طلب تصریح کرد: با توجه به رأفت و دقت مسئولان دستگاه قضایی، مسئولان اجرای احکام زندان‌ها دستورالعمل‌ها و قوانین به ویژه دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را با دقت بیشتری اجرا کرده و در چارچوب مقررات ابلاغی گام بردارند.

وی در ادامه با تأکید بر وظایف واحدهای اجرای احکام گفت: باید در نظر داشت که رعایت حقوق شهروندی در زندان‌ها از اصلی‌ترین اهداف ماست و رسیدگی به درخواست مددجویان و پیگیری وضعیت آنان بر این اصل پیروی می‌کند.

فراست‌طلب خاطرنشان کرد: اجرای وظیفه در زندان یک اصل اجتناب‌ناپذیر است و در هر شرایطی باید با برنامه‌ریزی، سازماندهی و هماهنگی بتوانیم توانایی حل مسئله و مشکل را در همه حوزه‌ها داشته باشیم.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین در پایان به ثبت دقیق فعالیت‌ها اشاره کرد و گفت: ثبت دقیق فعالیت‌ها و برنامه اجرایی و همچنین مقایسه میزان نرخ آن‌ها با سال‌های گذشته نیز در اولویت‌های کاری قرار گرفته و در خصوص عفو، مرخصی و آزادی مددجویان نیز باید اعمال شود.

انتهای پیام/2667/ر/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول