اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد مازندران:

توانمندسازی نخستین هدف کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران از بهره‌مندی 63 هزار خانواده از خدمات حمایتی کمیته امداد مازندران خبر داد و گفت: توانمندسازی مددجویان نخستین هدف کمیته امداد است.

توانمندسازی نخستین هدف کمیته امداد است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، ابراهیم باغبانی صبح امروز در دیدار با امام جمعه این شهرستان اظهار داشت: نخستین نگاه ما در کمیته امداد توانمندسازی افراد است و تلاش می‌کنیم خانواده در یک پروسه زمانی مشخص توانمند شده و از سیستم حمایت کمیته امداد خارج شوند.

باغبانی گفت: زمانی که فردی به اعتیاد گرفتار شده یا دچار سانحه تصادف و یا واقعه طلاق می‌شود، خانواده‌های آنها دچار مشکل می‌شوند و نیازمند حمایت هستند.

وی با اشاره به کاهش و افزایش جمعیت مددجوی این نهاد در بازه‌های زمانی مختلف بیان داشت: روند اضافه و کم شدن خانوارهای مددجوی کمیته امداد تابع عوامل اجتماعی و اقتصادی جامعه است.

باغبانی با بیان اینکه امروزه طلاق و سن وقوع طلاق در حال جوان شدن است، افزود: کمیته امداد سعی می‌کند تا این خانواده‌ها را نیز در حمایت قرار دهد.

مدیرکل کمیته امداد مازندارن با اشاره به اینکه در مازندران 63 هزار خانواده مددجو داریم، افزود: با احتساب خانوارهایی که با مشکلات موردی مراجعه می‌کنند در مجموع 200 هزار نفر در استان از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.

باغبانی با بیان اینکه پرداخت بلاعوض توقعی ایجاد می‌کند،افزود: سعی کرده‌ایم با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای افراد در خانواده‌ها در راستای توانمندسازی آنها گام برداریم.

وی گفت: در بخش خدمات فرهنگی 10هزار دانش‌آموز و 3 هزار دانشجو در سطح استان داریم که بیش از 6 هزار نفر هم فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند که بیشتر آنها نیز کارگزار دستگاه‌های مختلف اجرایی در استان هستند.

باغبانی با بیان اینکه یکی از نمایندگان مجلس در مازندران نیز مددجوی کمیته امداد بوده است، افزود: وی امروز در کمیسیون اجتماعی مجلس خدمتگزاری است و خود او در مجلس گفته است که افتخارم این است که در پوشش کمیته امداد بوده‌ام.

وی با بیان اینکه بسیاری از کسانی که مددجوی کمیته امداد بودند، امروز خود خیرانی هستند که چندین یتیم را سرپرستی می‌کنند، افزود: البته در کمیته امداد مهم‌ترین عنصر فرهنگی را آموزش عمومی قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/86021/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول