اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده خبر داد

کمک 2 میلیارد ریالی حامیان به مددجویان خدابنده‌ای

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده از کمک 2 میلیارد ریالی حامیان به مددجویان خدابنده‌ای خبر داد.

کمک 2 میلیارد ریالی حامیان به مددجویان خدابنده‌ای

غدیر خلجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: طرح اکرام ایتام یکی از عمده‌ترین طرح‌هایی است که در طول سال توسط کمیته امداد اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح اکرام ایتام به منظور جذب حامی برای ایتام زیر پوشش کمیته امداد اجرا می‌شود، افزود: طرح اکرام ایتام به تأسی از سیره ائمه معصومان (ع) و با تلاش کمیته امداد اجرا می‌شود.

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه با اطلاع‌رسانی صورت گرفته توسط کمیته امداد اجرای طرح اکرام ایتام در جامعه فرهنگ‌سازی شده است، اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح حامیان از طرق مختلف آمادگی خود را مبنی بر همکاری با کمیته امداد اعلام می‌کنند.

این مسئول در ادامه با اشاره به جمع‌آوری یک میلیارد و 945 میلیون و 948 هزار ریال کمک مردمی در قالب طرح اکرام و محسنین به مددجویان خدابنده افزود: این مبلغ در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی اهدا شده است.

خلجی در ادامه به سایر اقدامات حامیان در حمایت از ایتام مددجو اشاره کرد و گفت: طرح مفتاح‌الجنه از جمله اقداماتی است که حامیان با مشارکت در آن نسبت به حل مشکلات ایتام اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به نحوه اجرای طرح مفتاح‌الجنه افزود: یکی از ظرایف مورد تاکید اسلام در ارتباطات اجتماعی توجه به زیردستان، فقرا و مساکین است.

این مسئول با بیان اینکه کمیته امداد به عنوان متولی امور محرومین جامعه در جهت احیای سنت علوی و ایجاد فرصت برای بسیاری از مسئولان خیراندیش و نیکوکار که علاقه و زمینه چنین دوستی‌ها و همنشینی‌هایی که دارند طرح مفتاح‌الجنه را تهیه کرده، بیان داشت: یکی از اهداف اجرای طرح مذکور ایجاد الفت و دوستی بین محرومین و مسئولان است.

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده در ادامه با اشاره به سایر اهداف کمیته امداد در قالب اجرای طرح مفتاح‌الجنه افزود: مفتاح‌الجنه طرحی است که بر اساس آن کمیته امداد امام خمینی با همراهی مسئولان دوایر در سطح استان‌ها اقدام به بازدید از منازل مددجویان در طول سال کرده و از آنها دلجویی به عمل می‌آورد.

خلجی به اهداف اجرای طرح مفتا‌ح‌الجنه نیز اشاره کرد و گفت: احیای ارزش دینی همنشینی با فقرا، تبلیغ و ترویج سیره پاک ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت علی (ع) در مصاحبت با فقرا و محرومان، تکریم فقرا و نیازمندان و ایجاد زمینه لازم برای همنشینی و مصاحبت با فقرا برای خیرین و مسئولان، متدین و علاقه‌مند از اهداف اجرای طرح مفتاح‌الجنه است.

این مسئول آشنایی نزدیک خیرین و مسئولان با مشکلات و نحوه زندگی افراد تهی‌دست، معرفی جایگاه محرومان در نزد مسئولان نظام به آنها و تقویت حسن عزت و سربلندی و ایجاد حس همدلی بین اقشار مختلف جامعه را نیز از اهداف اجرای طرح مفتاح‌الجنه عنوان کرد و گفت: تقویت و تحکیم روابط عاطفی با خانواده‌های محروم به ویژه فرزندان، آشنا کردن مسئولان با یکی دیگر از طرح‌های ظریف و خداپسندانه امداد و همچنین آشنایی با نظرات و پیشنهادات مسئولان در زمینه عملکرد امداد نیز از سایر اهدافی است که با اجرای طرح مفتاح‌الجنه دنبال می‌شود.

لازم به ذکر است، در حال حاضر 610 دانش‌آموز یتیم زیر پوشش کمیته امداد خدابنده هستند.

انتهای پیام/73005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول