اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد همدان خبر داد

اشتغال 5 هزار مددجوی کمیته امداد در استان همدان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان همدان گفت: امسال برای بیش از 5 هزار مددجوی کمیته امداد خود اشتغالی و مشاغل خانگی ایجاد شده است.

اشتغال 5 هزار مددجوی کمیته امداد در استان همدان

قاسم یارمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به برگزاری نشست تخصصی مشاوره شغلی، رفتاری و مددکاری در کمیته امداد اظهار داشت: در این نشست‌های تخصصی چالش‌ها، راهکارها و مشاوره شغلی مددجویان بررسی شد.

وی افزود: بیش از 70 نفر کارشناس مسئول، ناظر و مشاور شغلی از سراسر استان در این نشست‌های تخصصی شرکت کردند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان همدان ابراز داشت: در این نشست‌ها کارشناسان به بررسی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مددجویان و همین طور چالش‌های پیش روی آنان در اشتغال‌زایی با ارائه مقاله و تحقیقات علمی پرداختند.

وی در ادامه به وضعیت اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: کمیته امداد امسال در سطح استان برای بیش از 5 هزار نفر با اعتباری بالغ بر 268 میلیارد ریال، شغل ایجاد کرده است. 

یارمحمدی افزود: کمیته امداد همچنین در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای بیش از 5 هزار نفر آموزش‌های بلند مدت مهارت شغلی را در دوره‌های مختلف برای مددجویان برگزار کرده است.

وی گفت: اشتغال‌زایی در کمیته امداد در دو بخش خود اشتغالی و مشاغل خانگی صورت می‌گیرد و به متقاضیان تسهیلاتی در راستای خودکفایی و ایجاد اشتغال پایدار پرداخت می‌شود. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان همدان اذعان کرد: در سال جاری بیش از 53 هزار مورد بازرسی و نظارت از طرح‌های خوداشتغالی و مشاغل خانگی انجام شده است.

وی اضافه کرد: تمام مددجویان متقاضی خوداشتغالی و مشاغل خانگی در ابتدا توسط کارشناسان مشاوره شغلی شده و بعد اقدام به نوشتن طرح و دریافت تسهیلات با نظارت بر طرح‌ها می‌کنند.

یارمحمدی در ادامه حمایت از مددجویان را وظیفه کمیته امداد دانست و خاطرنشان کرد: کمیته امداد از افرادی که توان تأمین تضمین بانکی ندارند به صورت محدود حمایت کرده و تضامین بانکی آنها را تأمین می‌کند.

انتهای پیام/89019/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول