اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد

ارائه خدمات حقوقی به مددجویان روستایی گیلان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان از ارائه خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان روستایی در این استان خبر داد.

ارائه خدمات حقوقی به مددجویان روستایی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین علی‌محمدی بعد از ظهر امروز در همایش ملی برنامه‌ریزی و توسعه پایدار روستایی در ناحیه جنوبی دریایی خزر اظهار کرد: کمیته امداد با نگاهی عمیق به توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش در تلاش است با ارائه خدمات متنوع زمینه ظهور و بروز توانایی خانواده‌ها را فراهم کند.

وی به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی روستایی ویژه بیماران خاص و صعب‌العلاج از محل منابع موردی کمیته امداد گیلان اشاره کرد و افزود: مستمری ماهانه در قالب طرح شهید رجایی به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در روستاها پرداخت می‌شود.

علی‌محمدی خدمات پذیرش و مددکاری، خدمات ویژه طرح اکرام ایتام روستایی و پرداخت وام قرض‌الحسنه روستایی را از جمله فعالیت‌های کمیته امداد گیلان به روستائیان برشمرد و تصریح کرد: خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان روستایی استان ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با تاکید بر ارتقای شاخص‌های بهداشتی روستاها از طریق آموزش بهداشت فردی و عمومی، بیان کرد: اولویت با زنان سرپرست خانوار، سالمندان، دانش‌آموزان و دانشجویان روستایی است.

وی از ارائه خدمات حوادث غیر مترقبه بیماری، سیل و آتش‌سوزی به مددجویان روستایی زیرپوشش کمیته امداد گیلان خبر داد و یادآور شد: بخشی از هزینه‌های ناشی از دیه حوادث و تصادفات به مددجویان روستایی پرداخت می‌شود.

علی‌محمدی با اشاره به کمک برای برطرف شدن سوء تغذیه کودکان زیر شش سال در روستا، خاطرنشان کرد: پرداخت کمک هزینه جهیزیه و ازدواج فرزندان مددجویان از جمله کمک‌های کمیته امداد به مددجویان زیر پوشش در روستاها است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان به احداث و بهسازی سرویس‌های بهداشتی و حمام روستایی اشاره کرد و افزود: توسعه بیمه‌های اجتماعی ویژه مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی روستایی از دیگر خدمات کمیته امداد به مددجویان روستایی است.

وی با بیان اینکه 117 هزار و 215 خانوار مددجو زیر پوشش کمیته امداد گیلان هستند، اظهار کرد: تعداد 213 هزار و 216 نفر مددجو در مجموع زیر پوشش کمیته مذکور هستند.

علی‌محمدی مددجویان عادی روستایی کمیته امداد گیلان را 23 هزار و 56 نفر اعلام کرد و گفت: 61 هزار و 786 نفر زیر پوشش طرح شهید رجایی در روستاهای گیلان هستند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان مجموع مددجویان روستایی این نهاد را 84 هزار و 842 نفر دانست و تصریح کرد: مددجویان مذکور در یک‌هزار و 275 روستای گیلان زندگی می‌کنند.

به گزارش فارس، دومین همایش ملی برنامه‌ریزی و توسعه پایدار روستایی در ناحیه جنوبی دریای خزر با محوریت مسائل کالبدی و اجتماعی ـ فرهنگی با هدف تلاش به منظور کمک به تحقق توسعه روستایی در برنامه پنجم توسعه، 17 و 18 مهر جاری در دانشگاه گیلان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/84001/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول