اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تاکستان:

آل سعود به دنبال سرنگونی سوریه است

امام جمعه تاکستان گفت: آل سعود به دنبال سرنگونی سوریه است.

آل سعود به دنبال سرنگونی سوریه است

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین، آیت‌الله علی اسلامی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر تاکستان در مصلای نماز جمعه این شهر با اشاره به کشتار خونین مکه مکرمه در سال 66 اظهار داشت: این کشتار در حالی به دست ایادی آل سعود روی داد که جمعیت 200 میلیون نفری و یا بیشتر، از میدان معابده تا مسجدی نزدیک مکه مکرمه در حال حرکت بودند.

اسلامی با بیان اینکه کشتار مسلمانان در آن سال ماهیت حکومت آل سعود را مشخص کرد، افزود: عربستان سعودی امروز با هم‌پیمانان خویش در حال فتنه‌انگیزی و تزریق حمایت برای سرنگونی حکومت سوریه هستند که به این ترتیب ماهیت آن‌ها برای عموم ملت‌ها مشخص شده است.

وی با اشاره به شهادت امام باقر(ع) ادامه داد: امام صادق(ع) فرزند بزرگ امام باقر(ع) پس از ایشان مروج فرهنگ متعالی شیعه بوده و با ارشاد مردم به گسترش دین می‌پرداختند.

اسلامی در خصوص سختی‌های نقل احادیث پیامبر(ص) تا پیش از سال 99 هجری بیان کرد: با آغاز این سال عمر ابن عبدالعزیز طی فرمانی نقل احادیث پیامبر اسلام را بلامانع اعلام کرد و به همین ترتیب از سال 101 نقل این احادیث آغاز شد.

امام جمعه شهر تاکستان با اشاره به ضرورت گسترش انفاق در جامعه اظهار داشت: فرهنگ انفاق علاوه بر افزایش رزق و روزی سبب گسترش خدمت‌رسانی به محرومان می‌شود.

وی بیان کرد: امروز آحاد مسلمانان به ویژه شیعیان وظیفه دارند ضمن انفاق و کمک به دیگری سفارش دین مبین اسلام و پیامبر را اجرا کنند؛ چراکه هیچ مال و اندوخته مادی با صدقه و انفاق از بین نمی‌رود.

 

امام جمعه تاکستان با تأکید بر اینکه افراد دارای تمکن مالی می‌توانند با انفاق امکانات خویش زمینه را برای بهبود جامعه مهیا کنند، تصریح کرد: بنابر فرموده قرآن کریم خداوند متعال نسبت به تمامی احوالات انسان‌ها آگاه است و در صورت پرداخت انفاق و صدقه آن را جبران می‌کند؛ زیرا خداوند بهترین روزی‌دهنده است.

اسلامی رعایت حدود الهی، مسائل حلال و حرام و تقوامحوری را در کنار انفاق ضروری دانست و خاطرنشان کرد: انسان‌ پس از پایان حیات دست از دنیا کوتاه‌تر حسرت حضور دوباره برای انجام کارهای نیک بیشتر را می‌کشد که این مهم تلنگری برای افراد ساکن در خاک برای توجه بیشتر به معنویت، عبادت و پرستش معبود الهی است.

انتهای پیام/77005/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول