اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اردبیل:

قدرت بازدارندگی ایران مانع حمله آمریکا به سوریه شد

امام جمعه موقت اردبیل گفت: قدرت بازدارندگی ایران و صلابت نظامی کشور به عنوان حامی اصلی سوریه و مقاومت در منطقه مانع حمله آمریکا به این کشور شد.

قدرت بازدارندگی ایران مانع حمله آمریکا به سوریه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام صابر اکبری‌ جدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، به دلایل منصرف شدن آمریکا از حمله به سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: نفرت مردم سوریه از آمریکا عامل اصلی انصراف آمریکا و همدستانش به سوریه و ایجاد یک جنگ نابرابر دیگر در منطقه بود به طوری که آمریکا پی برد که با این حمله نمی‌تواند همراهی مردم سوریه را با خود نظاره‌گر باشد و به همین دلیل از حمله نظامی به سوریه منصرف شد.

وی استقبال مردمی از بشار اسد را به رغم مشکلات مختلف بسیار بالا توصیف کرد و گفت: 75 درصد مردم سوریه موافق ریاست جمهوری بشار اسد هستند.

امام جمعه موقت اردبیل استراتژی روسیه را نیز در مواجهه با آمریکا در صورت حمله نظامی به سوریه یکی دیگر از دلایل انصراف آمریکا در حمله به سوریه توصیف کرد و یادآور شد: قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران دلیل سومی بود که آمریکا را از تهاجم جدید بازداشت و دنیا فهمید که اقتدار جمهوری اسلامی ایران اقتدار حقیقی است.

استراتژی جمهوری اسلامی ایران برقراری صلح جهانی است

اکبری ‌جدی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از عظمت نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: امروز دفاع مقدس ما افتخاری بزرگ برای این مرز و بوم است به طوری که آثار به جا مانده از جنگ بر خلاف رژیم متجاوز عراق برای ما اسباب غرور، افتخار و عظمت است به طوری که جوانانمان شهدا را الگوی خود می‌دانند.

وی از دفاع مقدس به عنوان سند زنده جمهوری اسلامی ایران در ظلم‌ نپذیرفتن و مقابله با تهدیدها و هجمه‌های بیگانگان توصیف کرد و افزود: ما نه تنها به زور و ظلم دست نزدیم بلکه در مقابل دشمن تنها مقابله به مثل کردیم و از خطوط الهی غفلت نداشتیم.

امام جمعه موقت اردبیل جنگ هشت ساله را مدرسه مجاهدان و مبارزان دنیا توصیف کرد و بیان داشت: دفاع مقدس به مانند چشمه فیضی است که همه به دستاورد آن افتخار می‌کنیم و یاد و خاطره شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران را گرامی می‌داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبری‌ جدی فرمایش امام (ره) را در هنگام پذیرش قطعنامه 598 یادآور شد و تصریح کرد: همانگونه که امام راحل (ره) فرمودند صلح برای ما تاکتیک نیست بلکه استراتژی است که تاکنون نیز بر اساس همین استراتژی جلو رفتیم و هرگز مدعی جنگ و مداخله نبودیم.

تبعیض ظالمانه علمی را نمی‌پذیریم

وی فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی را به دانشگاهیان و مجموعه آموزش و پرورش تهنیت گفت و ادامه داد: در سال‌های اخیر جریان علمی کشور اختراعات و ابتکارات با سرعت خارق‌العاده به پیش رفته و ما امروز به دلیل اقتدار علمی و دستیابی به فناوری‌های جدید توانستیم به قدرتی دست پیدا کنیم که دشمن حصر و فشار و تهدید خود را دو چندان کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: دنیا می‌داند ایران به دنبال بمب هسته‌ای نیست اما از آن جهت که دانش و علم هسته‌ای نمودی از اقتدار ملت‌هاست استکبار نمی‌خواهد ملت ایران این قدرت را داشته باشند.

اکبری‌ جدی تبعیض ظالمانه علمی را در دنیا یادآور شد و عنوان کرد: در مقابل این تهدید و حصر دشمنان جوانان باهوش ما جریان علمی قوی را در کشور به راه انداخته‌اند به طوری که ما امروز به شاهراه و مرز علم و فناوری‌های نوین دست پیدا کردیم.

وی رسالت تاریخی نسل جوان و نوجوان را در سنگر مدرسه و دانشگاه‌ها رسالت ساختن ایران عزت‌مند همراه با علم و فناوری‌های جدید توصیف کرد و یادآور شد: هر کوتاهی و سستی و قصور در این زمینه برای ما خسارت به بار می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه موقت اردبیل در پایان خطبه‌‌های نماز مسائل اخلاقی و ارزشی را در این عرصه مهم و ضروری توصیف کرد و ابراز داشت: خانواده‌ها به عنوان رکن تربیت و پرورش نسل آینده باید ارتباط خود را با مدرسه تقویت کنند و تنها به بعد مادی و مالی مدرسه توجهی نکنند بلکه بالاتر از آن به زمینه‌های رشد علمی، اخلاقی و تربیتی توجه داشته باشند.

انتهای پیام/62001/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول