اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت:

ادعای آمریکا مبنی بر استفاده سوریه از سلاح شیمیایی کذب محض است

امام جمعه دهدشت گفت: آمریکا از هر جنایتی که به نفع خودش باشد استقبال می‌کند و ادعای وی مبنی بر استفاده سوریه از سلاح شیمیایی دروغ است.

ادعای آمریکا مبنی بر استفاده سوریه از سلاح شیمیایی کذب محض است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه دهدشت با نقل حدیثی از پیامبر اکرم(ص) درباره لزوم اطاعت از خداوند و ترک معصیت اظهار داشت: بنا به فرموده رسول خدا مردم مغلوب دنیا شده‌اند و حرص و طمع به دنیا مانع از باور آنان به مرگ شده است.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه همه ما یقین داریم که می‌میریم ولی این موضوع را باور نداریم افزود: چنان‌چه انسان مرگ را باور کند تحول عظیمی در او بوجود می‌آید.

حجت‌الاسلام حسینی عبرت گرفتن از گذشتگان را مایه ترس از خدا دانست و گفت: باید توجه داشته باشیم بدن ما از مشتی خاک و گیاه آفریده شده و به همان خاک تبدیل خواهد شد.

خطیب جمعه دهدشت به استناد حدیثی از امیرالمؤمنین علی(ع) ترک گناه را راحت‌تر از توبه کردن دانست و ابراز داشت: انسان باید این را مد نظر قرار دهد که ممکن است توفیق توبه پیدا نکند.

*چراغ سبز آمریکا در جنگ علیه ایران و ادعای استفاده سوریه از سلاح شیمیایی

حسینی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و تقارن این مناسبت با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس تصریح کرد: در 31 شهریور سال 59 جنگ تحمیلی برای براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته شد.

وی با اذعان به دخالت صریح استکبار جهانی از صدام، حمایت مالی، سیاسی و اطلاعاتی غرب از رژیم بعثی صدام را متذکر شد و افزود: به گفته مسئولین وقت آمریکا و جبهه استکبار هر وقت صدام درخواست کمک می‌کرد با کمک‌های آمریکا و غرب روبرو می‌شد.

امام جمعه دهدشت مقاومت جانانه کشورمان در برابر توطئه‌های دشمنان و تغییر نتیجه جنگ بر علیه استکبار و صدام را بواسطه ایمان مردم، وحدت و همدلی آنان و رهبری ولایت فقیه دانست و گفت: همه این عوامل باعث شد که این توطئه سنگین و کمرشکن بر علیه دشمن برگردانده شود.

حسینی ادامه داد: امروز هم باید درس بگیریم و بدانیم هر توطئه‌ای که اتفاق می‌افتد وقتی ایمان مردم قوی، و وحدت داشته و زیر سایه ولایت باشند به این نظام و این انقلاب خدشه‌ای وارد نخواهد شد.

وی با یادآوری توطئه‌های سنگین دشمنان در طول سالیان متمادی و طراحی نقشه‌های مختلف علیه نظام اسلامی تأکید کرد: ایران اسلامی هرگز تحت تأثیر یاوه‌ گویی‌های آمریکا و استکبار جهانی نخواهد رفت و هر نقشه شوم دشمن را نقش بر آب خواهد کرد.

خطیب جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات سوریه و بهانه آمریکا در جریان استفاده این کشور از سلاح شیمیایی خطاب به سردمداران غرب گفت: زمانی که صدام جبهه‌های ایران اسلامی را به مواد شیمیایی بسته بود و در حلبچه با بمب‌های شیمیایی در یک روز بیش از 4 هزار نفر را به خاک و خون کشیدند کجا بودید که حالا ادعای مبارزه با بمب‌های شیمیایی دارید! پس معلوم است هر جنایتکاری که به نفع شما هر جنایتی را انجام دهد کارش درست است.

*لزوم توجه به تربیت درست فرزندان

رئیس شورای فرهنگ عمومی در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس، فرزندان را سرمایه جامعه خواند و با تأکید بر لزوم توجه به تربیت صحیح فرزندان خاطرنشان کرد: با تربیت درست است که انسان شخصیت بزرگی مثل امام راحل و یا کسی مثل صدام، هیتلر و افراد خائن می‌شود.

*تقدیر از قاطعیت دستگاه قضایی در اجرای حکم متجاوزان به عنف در دهدشت

حسینی در ادامه اعدام متجاوزان به عنف در ملأعام را متذکر شد و با تقدیر از دستگاه قضایی در اجرای این حکم ابراز داشت: عملکرد دستگاه قضایی هم به خاطر قاطعیت و جدیت در پرونده و هم در برخورد مناسب با متجاوزان نوامیس مردم ستودنی است.

وی از مسئولین شهرستانی، استانی و کشوری به خاطر جدیت در پیگیری پرونده متجاوزان به عنف تشکر کرد و افزود: قطعاً اجرای این حکم آثار خوبی هم در پی خواهد داشت.

حسینی ادامه داد: باید به جوانان بیاموزیم که تجاوز به عنف مجازاتش مرگ است هر چند ممکن است مجرم هیچ اشتباه دیگری در طول زندگی خود نداشته باشد.

انتهای پیام/82016/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول