اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه کاشمر:

هیبت و هیمنه امت اسلامی مانع تجاوز آمریکا به سوریه شد

خطیب نماز جمعه کاشمر گفت: هیبت و هیمنه امت اسلام مانع از این گستاخی آمریکا و حمله این کشور به سوریه شده است.

هیبت و هیمنه امت اسلامی مانع تجاوز آمریکا به سوریه شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت الاسلام سیدقاسم یعقوبی ظهر امروز در اجتماع نمازگزاران کاشمری در مصلی نمازجمعه این شهر با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و تبریک این ایام به ملت بزرگ ایران اظهار داشت: 31 شهریور آغاز هفته دفاع مقدس روزی است که به تحریک سردمداران استکبار جنگ هشت ساله علیه ایران تحمیل شد و ملت ایران علی‌رغم همه خسارت‌هایی که متحمل شد پخته‌تر شد و مقاومت را آموخت.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران علاوه بر دستیابی به استقلال و آزادی به لحاظ علمی، فنی، اقتصادی و سیاسی تجربه‌های خوب و ارزشمندی به دست آورده به روح پاک شهدا، امام شهدا درود و سلام فرستاد و برای جانبازان و آسیب‌دیدگان جنگ تحمیلی آرزوی صحت و سلامتی کرد.

امام جمعه کاشمر با تاکید بر اینکه ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در دوران جنگ تحمیلی در حمایت و پشتیبانی از مدافعان خاک کشور از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند، تصریح کرد: جهاد در راه خدا موجب باز شدن درهای بهشت می‌شود و ملت بزرگ ایران با جهاد فی سبیل الله در دوران هشت سال دفاع مقدس درهای بهشت را به روی خودش باز کرد.

وی در ادامه با اشاره به حمله آمریکا در سال 2001 به افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم و بعد از آن تجاوز به عراق به همین بهانه و وارد نمودن خسارت‌های زیاد به این دو کشور تصریح کرد: آمریکا قصد داشت با حمله سوریه جنگ سوم خود را راه بیاندازد اما خوشبختانه هیبت و هیمنه امت اسلام مانع از این گستاخی آمریکا شد.

یعقوبی با بیان اینکه آمریکا به دلیل عدم حمایت کشورهای حامی‌اش و به خطر افتادن منافع از حمله به سوریه پشیمان شده یادآور شد: این حادثه مصداق روشن آیه قرآن است که می فرماید «خودتان را طوری سازماندهی کنید و ابراز قدرت کنید که دشمن برای جنگ با شما هراس داشته باشد» که خوشبختانه با ایستادگی ملت ایران و جبهه مقاومت آمریکا از حمله به سوریه منصرف شد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص دیپلماسی نرمش قهرمانانه ابراز داشت: به کار بردن نرمش قهرمانانه یک اصطلاح سیاسی در دیپلماسی است که دیپلمات‌ها و دولت ما باید دیپلماسی نرمی که در عین حالی که قهرمانانه است تند نباشد و دشمن را وادار به عقب‌نشینی کند را اتخاذ نمایند.

امام جمعه کاشمر با اشاره به آغاز سال تحصیلی و دمیده شدن روح امید، نشاط، علم و تلاش در کشور گفت: همه باید کشور را در دستیابی به فناوری‌های علمی با استفاده از دانش بومی کمک کنند چرا که باید نهضت های علمی، نرم‌افزاری، تحقیق و پژوهش در سال یک گام به جلو بردارد و این ماموریت بر عهده دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان، اساتید مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است.

انتهای پیام/2202/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول