اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه استان تهران:

استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه دروغی بیش نیست

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران مطرح کردن استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه از طرف آمریکا را بهانه‎ای بیش ندانست و گفت: برگ‎های تاریخ نشان‎دهنده دروغ‌های بزرگ آمریکاست.

استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه دروغی بیش نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سردار علی نصیری صبح امروز در مراسم مشترک نیروهای مسلح شهرستان دماوند افزود: دشمن با محاسبه اینکه جمهوری اسلامی نوپای ایران با ارتش از هم‌گسیخته و پاک‎سازی شده و با سپاه پاسداران تازه متولد شده قطعاً نخواهد توانست مقابل امکانات و تجهیزاتش مقاومت کند، وارد عمل شد.

وی در جمع نیروهای مسلح شهرستان و در حضور مسئولان شهرستان دماوند، با بیان اینکه ما معادلات دشمن را بر هم زدیم، بیان کرد: صدامی که در اوایل جنگ مصاحبه‎ای کرد و گفت مصاحبه بعدی من هفته دیگر در پایتخت ایران است، یک هفته تمام تنها در پشت پاسگاه ژاندارمری حلبچه با نیروهای محلی و ژاندارمری درگیر بود و نتوانست کاری از پیش ببرد.

نصیری هدف اصلی دشمن را براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: صدام می‎خواست انقلاب اسلامی ایران را که با شیوه‎ای منحصر به فرد پیروز شده بود محو کند، چرا که از فرهنگ شدن این انقلاب و صدور آن به کشورهای اسلامی احساس خطر کرده بود.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران در ادامه سخنان خود با ذکر اینکه صدام در اصل مهره آمریکا برای از بین بردن نظام و انقلاب اسلامی ایران بود، بیان داشت: آمریکا برای عملی کردن هدف خود باید کشوری را برای حمله به ایران انتخاب می‎کرد که انگیزه کافی داشته باشد.

وی با اشاره به جاه‎طلبی صدام و احساس حقارتش از مفاد قرارداد 1975 تصریح کرد: صدام انگیزه زیادی برای در دست گرفتن قدرت در منطقه را داشت و با حمایت و پشتیبانی آمریکا به این میدان قدم گذاشت و این جنگ هشت ساله را در شرایطی که اصلاً آمادگی نداشتیم به ما تحمیل کرد.

نصیری با تأکید بر هدف دشمن برای تصرف بخش‎های جنوبی کشور در چهار مرحله گفت: مدنظر دشمن تصرف خرمشهر و آبادان در مرحله اول بود، سپس مرحله دوم منطقه عماره و جفیر و پاسگاه حمید به سمت اهواز بود، مرحله سوم از سوسنگرد تا اهواز و در نهایت مرحله چهارم فکه و دهلران تا دزفول بود.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با بیان اینکه اگر خیانت بنی‎صدر نبود حتی همان 12 هزار متر مکعب به دست دشمن نمی‎افتاد، بیان کرد: دشمنان درک نکرده بودند که مردم ایران، مردم متفاوتی هستند.

نصیری ادامه داد: مردم ایران با رهبری حضرت امام خمینی (ره)، حرکت عظیمی کردند که کشورهای منطقه فکرش را هم نمی‎کردند.

وی یکی از ویژگی‎های بارز جنگ تحمیلی را حضور تمام اقشار مردم در صحنه جنگ برشمرد و اظهار داشت: پیر و جوان و زن و مرد و دانش‎آموز و دانشجو و کاسب و پزشک و همه و همه در این جنگ احساس تکلیف کردند و به یاری خدا و رهبری امام (ره) درس بزرگی به دشمن دادند.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران مطرح کردن استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه از طرف آمریکا را بهانه‎ای بیش ندانست و تأکید کرد: برگ‎های تاریخ نشان‎دهنده دروغ‌های بزرگ آمریکاست.

وی افزود: چرا که مگر زمانی که صدام با سلاح شیمیای حلبچه و سردشت را نابود کرد، آمریکا کور بود و نمی‎‎دید؟

نصیری ادامه داد: آمریکا 34 سال است که از هر ترفندی که می‎توانست علیه ما استفاده کرد و موفق نشد و به همین دلیل است که اکنون پیگیر بحث مذاکره است.

انتهای پیام/2568/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول