اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

دروغ‎شناسی نوعی بصیرت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: دروغ‎شناسی نوعی بصیرت است و انسان نباید هرگز دروغ بگوید.

دروغ‎شناسی نوعی بصیرت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اذن‌الله خدایی پیش از ظهر امروز در جمع فرماندهان سپاه انصار‌المهدی (عج) استان زنجان اظهار داشت: آنچه که مورد تمایز انسان با سایر موجودات در عالم هستی می‌شود، داشتن عقل و قدرت تفکر است و سایر موجودات از این قدرت خدادادی برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه باید از قدرت فکر و اندیشه در راه کمال استفاده بهینه کرد، یادآور شد: خدا در مرحله نخست جماد، سپس نبات و در ادامه حیوان را خلق کرد و بعد از آن انسان را آفرید و انسان آئینه تمام نمای خداوند در زمین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ابراز داشت: روح انسان ریشه در ذات الهی دارد و باید از این قدرت برای رسیدن به حقیقت اصلی خود بهره برد.

 خدایی تاکید کرد: نباید کمالات انسانی را به واسطه رذایل اخلاقی از دست بدهیم، چراکه در آن صورت انسان به حیوان تبدیل می‌شود و از رسیدن به حق باز می‌ماند.

این مقام مسئول تسلط و کنترل زبان را مهم‌ترین فضیلت اخلاقی برشمرد و ادامه داد: تسلط بر زبان نشانه جوانمردی، مایه آرامش، تکمیل و برکت روزی، خیر دنیا و آخرت، وسیله ورود به بهشت، هم خلق بودن با انبیا و نجات از هلاکت است.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) اذعان داشت: امام علی(ع) فرموده‌اند که با اهل شرم مصاحبت مکن، چراکه طبیعت تو از طبیعت او می‌دزدد در حالی که تو از آن خبر نداری.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه نباید در زندگی دروغ گفت و باید دروغ‎شناس بود، تصریح کرد: در طبیعت انسان دروغ وجود ندارد و به همین دلیل حضرت آدم (ع) دروغ بلد نبود.

انتهای پیام/73006/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول