اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خرم‌آباد:

آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی عالمی هوشمند، مجاهد و بابصیرت بود

امام جمعه خرم‌آباد گفت:‌ حضرت آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی عالمی مجاهد، هوشمند، ‌با بصیرت و وفادار به امام و رهبری بود.

آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی عالمی هوشمند، مجاهد و بابصیرت بود

به گزارش خبرنگار فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمد میر‌عمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع مردم نمازگزار خرم‌‌آبادی ضمن تسلیت ارتحال ملکوتی آیت‌الله سید حسن طاهری خرم‌آبادی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ارتحال ملکوتی این عالم ربانی ضایعه دردناک مردم ایران بویژه مردم لرستان بود.

وی افزود: آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری و فقیهی مجاهد و عالمی وفادار به آرمان‌های امام و رهبری بود.

آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی اظهار کرد‌:‌ ایشان در سال 1341 درحالی که یک طلبه جوانی بود در نهضت امام راحل شهید شد و در آن زمان مبارزات زیادی علیه رژیم شاهنشاهی انجام داد.

وی تصریح کرد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی در سنگرهای متعددی از جمله امام جمعه موقت تهران، مجلس خبرگان رهبری، قانون اساسی و ... نقش مهم و تاثیرگذاری داشته است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت:‌ ایشان عملا از ولایت مداری دفاع می‌کرد و بازوی علمی شورای فقای نگهبان بود.

حجت‌الاسلام میرعمادی خاطرنشان کرد: درگذشت این عالم را به رهبری، حوزه‌های علمیه، فرزندان ایشان و مردم لرستان تسلیت می‌گویم.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به برگزاری بیست و دومین اجلاس سراسری ائمه جمعه در کشور با حضور رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار به اهمیت جایگاه نماز جمعه پرداخت و فرمود، نماز جمعه یک شبکه ارزشمند دینی، مردمی و حکومتی است.نماز جمعه پایگاه دین و از شئون ولایت و رهبری است.

حجت‌الاسلام میرعمادی گفت: نماز جمعه پایگاه استحکام ولایت و رهبری و در هر هفته پیوند مردم با نظام اسلامی و رهبری مستحکم‌تر می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این دیدار پنج خصوصیت برای خطبه‌های نماز جمعه ارائه فرمودند، گفت:‌ از جمله خصوصیاتی که مقام معظم رهبری بیان فرمودند، این است که خطبه‌های نماز جمعه باید امیدآفرین، پرمحتوا، همراه با نصیحت، کوتاه، مستحکم‌کننده رابطه مردم با نظام اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان، در ادامه از دیگر بحث‌های این اجلاس به مسئله منطقه و جهان اشاره کرد و گفت:‌ رهبر معظم انقلاب در این اجلاس فرمودند که در رابطه با حوادث منطقه و جهان باید یک نگاه جامع کلان و جامع بینانه داشته باشیم تا فریب دشمنان را نخوریم. امروز دشمن با حیله‌های گوناگون وارد می‌شود که همه مسلمانان بویژه ملت ایران باید مراقب حیله‌های دشمنان باشند.

امام جمعه خرم‌آباد ابراز داشت: امروز عملکرد کشورهای اروپایی بویژه آمریکا در منطقه خاورمیانه سیاه و سنگین است و هزاران کودک را یتیم و هزاران زن خانواده را بی‌سرپرست کردند اما با این همه جنایات حاضر به عذرخواهی نیستند.

حجت‌الاسلام میرعمادی‌ با بیان اینکه آمریکا بر طبل تجاوزگری می‌کوبند، گفت:‌ مسلمانان جهان باید هوشیار باشند و ریشه گرفتاری مسلمانان در طول تاریخ اختلاف بین مسلمانان،‌بی‌عرضگی حاکمان منطقه و دخالت‌های حاکمان اروپایی در حکومت‌های اسلامی بوده است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت:‌ سازش، صلح و مذاکره اثر ندارد تا زمانی که متجاوزان سر جای خود ننشینند.باید در راس وزارت‌های علوم و آموزش و پرورش نیروهای انقلابی باشد.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه خطبه‌های نماز جمعه خود گفت: مسئله پیشرفت علمی یکی از اولویت‌ها در کشور است.

حجت‌الاسلام میرعمادی خاطرنشان کرد: تأثیر علم در سایه آرامش تأثیرگذار است و در فضای پرتنش امکان تحصیل دانشجویان وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت:‌ امروز حساسیت بر دستگا‌های وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش وجود دارد و باید وزارت‌های آموزش و پرورش و علوم به دست نیروهای انقلاب باشد نه فتنه‌گران.

حجت‌الاسلام میرعمادی اظهار داشت:‌ باید مراقب صحنه‌گردان‌های داخلی دشمن در داخل باشیم و نگذاریم دانشگاه‌ها مانند گذشته دچار تنش و درگیری‌های سیاسی شوند.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه با تبریک ولادت امام رضا (ع) گفت:‌ حضرت امام رضا (ع) نمونه‌ای از اسلام کامل است که تمام صفات انسانی و الهی در وجود آن حضرت تجلی پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه امام رضا (ع)‌ آئینه تمام نمای خوبی‌ها و زیبایی‌ها است افزود: سیمای امام رضا (ع) سیمای الهی و خدایی بود.

حجت‌الاسلام میرعمادی گفت:‌ امام رضا (ع) مخزن اسرار خداوند است و این امام رئوف و مهربان است.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: امام رضا همواره به نقش علم و دانش و تاثیرگذاری آن تاکید کرده است.

وی با بیان اینکه امام رضا همواره به شیعیان سفارش کرده که به دنبال علم و دانش برود، یادآور شد: آن حضرت داناترین مردم در روی زمین بوده است و همواره در تمام مناظره‌ها استقبال می‌کرد و معارف و اهل بیت را بیان می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان، گفت:‌ مسئله نماز اول وقت و قرآن محوری از دیگر ویژگی‌های امام رضا (ع) بوده که همواره بر آن تاکید داشته است.

انتهای پیام/85001/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول