اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد حوزه و دانشگاه:

بصیرت و ولایتمداری باعث نخبه‌پروری شده است

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه گفت: بصیرت، دینداری و ولایت‌مداری از جوانان ایران اسلامی، انسان‌های نخبه و خلاق آفریده است.

بصیرت و ولایتمداری باعث نخبه‌پروری شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، سید ضیاء‌الدین صالحی خوانساری ظهر امروز در همایش سبک زندگی رضوی در نهاوند اظهار کرد: تدبر و تأمل در زندگی پیامبران و امامان، بهترین و مناسب‌ترین شیوه برای داشتن زندگی سالم و به دور از دغدغه است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی به عنوان کشوری که بخش زیادی از ساکنان آن را شیعیان تشکیل می‌دهند مکانی برای ترویج مفاهیم دینی و قرآنی امامان بوده است، افزود: امروزه وظیفه ما نشان دادن راه از بیراهه است که این امر با زندگی ایرانی ـ‌اسلامی میسر می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مسائل مهم کشور در عرصه کنونی گفت: تهاجم فرهنگی دشمن به عنوان یکی از دغدغه‌های تمام مسئولان و دلسوزان نظام به شمار می‌رود که باید به شدت با آن برخورد کرد.

وی دین اسلام و احکام نورانی آن را کامل‌ترین ادیان در جهان خواند و افزود: با توجه به اینکه دین مبین اسلام برای هر لحظه از زندگی دنیوی و اخروی انسان پیام دارد بنابراین حرکت در مسیر نورانی اسلام خیر دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

صالحی‌خوانساری با اشاره به ضرورت بیان احکام نورانی اسلام به ویژه برای نسل جوان و نوجوان با شیوه‌های جذاب و دلنشین ابراز داشت: در این زمینه وظیفه نخبگان، اهل فرهنگ و هنر، رسانه‌ها و صدا و سیما خطیر و حساس است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های خطرناک دشمنان برای دور کردن نسل جوان از هویت دینی افزود: ‌آنچه می‌تواند آینده ایران اسلامی را امیدوارتر از هر زمان کند داشتن بصیرت و امید به آینده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم‌های مختلف گفت: تبیین فرمایشات رهبری در جامعه برای آحاد مردم به ویژه نسل جوان ضرورتی انکارناپذیر است.

وی ادامه داد: برخی گرفتار زرق و برق دنیا و ظاهر فریبنده آن می‌شوند غافل از اینکه زرق و برق دنیوی مدت زمان کوتاهی باقی نخواهد ماند.

صالحی‌خوانساری بیان داشت: تدبر و تأمل در زندگی حضرت امام رضا(ع) به عنوان الگوی مناسب معنوی برای تمام افراد ضرورت دارد.

انتهای پیام/89016/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول