اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

تغییر نام «تقاطع بصیرت» در شورا بررسی می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برای تحقق درخواست آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری، تغییر نام «تقاطع بصیرت» در شورا بررسی می‌شود.

تغییر نام «تقاطع بصیرت» در شورا بررسی می‌شود

سید احسان اصنافی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در این زمینه لازم است شهرداری نامه‌ای به شورای اسلامی شهر شیراز تحویل دهد تا در کمیسیون نامگذاری بررسی شود.

وی افزود: پیش از این از فلکه قصرالدشت تا پل معالی آباد «میرزا کوچک خان» نام داشت که با درخواست بزرگان به میرزای شیرازی تغییر یافت و اکنون به خاطر اینکه این مسیر یک خیابان ممتد شده که از فلکه قصرالدشت تا فلکه صنایع ادامه دارد، تقاطع آن نیز می‌تواند هم‌نام محور باشد.

اصنافی ادامه داد: در کمیسیون نامگذاری البته موردی مطرح شد مبنی بر اینکه به خاطر 1.5 کیلومتر بالاتر تقاطع بلوار و کمربندی، میرزای شیرازی نام دارد یا باید آن را تغییر نام داد یا با افزودن یک پسوند و پیشوند به مقصود دست یافت.

راه‌اندازی پارکینگ رایگان برای ساعات نماز جمعه

منشی دوم شورای شهر شیراز در مورد مشکلات و ترافیک سنگین خیابان 9 دی در ایام مناسبت‌ها نیز بیان کرد: طرح کلی این بوده که محوری به موازات خیابان احمدی تا سیبویه برود و به جای این پیچ باید موازی با خیابان شاهزاده قاسم از کنار مسجد بغدادی و سنگ سیاه به پشت مسجد شاهزاده قاسم امتداد می‌یافت اما تملیک آن با مشکل مواجه شده است.

وی تصریح کرد: در این زمینه طرحی ارائه شد تا مشکل پارکینگ در روزهای نماز جمعه مرتفع شود.

اصنافی ابراز داشت: پیش از این برخی پارکینگ‌ها در این منطقه رایگان بود و باعث تشویق خودروها به آن سمت می‌شد که در همین زمینه به سازمان ترافیک شهرداری نامه دادیم تا طرحی بیاورد که بعضی از پارکینگ‌های متعلق به شهرداری رایگان شود.

به گفته وی، برای رایگان شدن برخی پارکینگ‌ها مانند پارکینگ طالقانی یا پارکینگ‌های کنار شاهزاده قاسم در ساعات نماز هزینه پیمانکار پارکینگ توسط شهرداری پرداخت می‌شود تا خیابان 9 دی خلوت شود.

انتهای پیام/2448/س40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول