اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی:

فرهنگ کتابخوانی سطح بصیرت خانواده‌ها را ارتقا می‌دهد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی گفت: ارتقای سطح بصیرت و آگاهی عمومی در میان اقشار مختلف جامعه با نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در خانواده‌ها امکان‌پذیر است.

فرهنگ کتابخوانی سطح بصیرت خانواده‌ها را ارتقا می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ابوالقاسم نصراللهی ظهر امروز در پنجاه و سومین نشست شورای نهاد کتابخانه‌های استان مرکزی، اظهار داشت: خانواده ها باید نسبت به موضوع کتاب و کتابخوانی حساسیت بیشتری به خرج دهند و فرزندان خود را از کودکی به مطالعه و کتابخوانی تشویق کنند.

وی تصریح کرد: کتاب از ارکان مهم در توسعه فرهنگی محسوب می‌شود و هر جامعه‌ای که مردم آن به مطالعه روی آورند، مسیر موفقیت و پیشرفت را سریع‌تر می‌پیمایند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ مطالعه مفید در میان خانواده‌ها از نیازهای ضروری جامعه است، ادامه داد: ارتقاء سطح بصیرت و آگاهی در گرو توجه به کتاب است و خانواده‌ها باید به این مهم توجه کافی داشته باشند.

نصراللهی تأکید کرد: محیط و شرایط خانواده، روش تربیتی و آموزشی والدین، طرز تفکر و نگرش والدین در رابطه با مطالعه و کتابخوانی، وجود کتب و نشریات قابل دسترس و همچنین سطح اقتصادی و پایگاه اجتماعی خانواده نقش به سزایی در تقویت عادات مطالعه و کتابخوانی دارد.

وی متذکر شد: میزان توجه به مطالعه و شاخص کنونی آن زیبنده کشور و به ویژه این استان فرهنگی نیست و مسئولان باید با ایجاد بسترهای لازم زمینه حضور پرشور نوجوانان و جوانان در کتابخانه‌ها را فراهم سازند.

معاون استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: خانواده، آموزش و پرورش، رسانه و نهادهای فرهنگی از نقش مهم و تاثیرگذاری در این زمینه برخوردارند و باید با همتی مضاعف در راستای افزایش مطالعه در جامعه تلاش کنند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز گفت: یکی از اقدامات ارزشمند این نهاد در راستای افزایش مطالعه طی سال‌های اخیر تشکیل‌ دبیرخانه نهضت مطالعه مفید در استان است.

محمد حسین مطیعی افزود: با اجرای این طرح شاخص میزان مطالعه مفید در استان از رشد قابل توجهی برخوردار بوده به طوری که رتبه استان از جایگاه 30 کشور در سال 87 به رتبه 12 در سال 90 ارتقا یافته است.

وی اضافه کرد: سرانه مطالعه استان در سال 90 به 78 دقیقه و 47 ثانیه رسیده است.

به گفته مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، استان مرکزی در حال حاضر از نظر مطالعه ادعیه و قرآن در سطح کشور دارای رتبه ششم و در مطالعه روزنامه و جراید رتبه چهارم کشوری را دارا است.

انتهای پیام/87007/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول